Saturday, August 15, 2015

No 1024 "En mi opinion" Agosto 15, 2015

No 1024 “En mi opinión”  Agosto 15, 2015
“IN GOD WE TRUST” Lázaro R González Miño Editor
Lázaro R González para Alcalde del Condado de Miami
Si no desean votar por mí para alcalde de Miami Dade entonces les sugiero que voten por Ali-Baba y los Cuarenta ladrones. Así tendrán solamente 41 ladrones en el condado.

AMENPER: Candidato Demócrata Alternativo
Un hombre blanco Enojado 
El partido Demócrata ante la situación de su candidata Hillary Clinton perdiendo puntos en las encuestas frente al inelegible Bernie Sanders, un viejo comunista declarado, ha tomado el camino alternativo en su búsqueda de un candidato que se pueda enfrentar con éxito a los republicanos.
Fuentes sin identificar han podido obtener declaraciones exclusivas sin confirmar de  Debbie Wasserman Schultz directora del Comité Nacional Republicano en la que Debbie ha dicho que el partido se adaptará al nuevo modelo que parece prevalecer en el electorado.
“Estamos en una situación diferente a las elecciones anteriores, cuando un candidato podía ganar por ser un negro educado como Obama, o una simplemente una mujer progresista como Hillary Clinton” sin importar la agenda de gobierno que presentaran o su trayectoria política" dijo Debbie.
“Hemos visto en las primarias del partido republicano que el público ahora prefiere a un hombre blanco enojado, de ahí la posición puntera de Donald Trump en las encuestas”, 
Según las fuentes sin identificar, el comité del partido demócrata, reunido en sesión extraordinaria en una búsqueda exploratoria separó a los hombres blancos enojados dentro del partido y seleccionó al periodista-político demócrata de MSNBC, Chris Matthews, como el más indicado para enfrentarse a Donald Trump en caso de que este sea electo el candidato del partido Republicano. 
La similitud física y la enojada retórica de Matthews recuerda el estilo de Trump, lo cual lo hace el candidato perfecto para sustituir a Hillary Clinton.


AMENPER: La "Sinceridad" de los Políticos
Quizás las primarias republicanas se están percibiendo más como un referéndum a los políticos de parte de los votantes que realmente una decisión de voto partidista. 
Los tres candidatos que hemos visto subir inesperadamente en las encuestas, Donald Trump, Ben Carson y Carly Fiorina, no son políticos, Trump y Fiorina son empresarios y Ben Carson es un cirujano. 
El mensaje es que los votantes están cansados de los políticos, de que nos digan una cosa y cuando son electos se incorporen a la maquinaria del gobierno que nos exprime.
El gobierno no nos podría controlar si no dependiera del de doble lenguaje, eufemismo y mentiras directas de los políticos.
Los vemos de todas la gamas, desde los definitivamente dictatoriales que no esconden su amor por el gran gobierno a los que se nos venden de conservadores y amantes de la libertad de mercado para cuando se unen a la corte del gobierno usen sus instituciones para limitar nuestras libertades. 
Un ejemplo notorio es la imposición de las instituciones eufemísticamente. Si los políticos y sus lacayos en los medios corporativos describieran sinceramente describieran el IRS como una institución robándonos y abusándonos ideológicamente a nosotros en lugar de colectores de impuestos a nosotros, los estadounidenses podrían acabar finalmente contra ese nido de delincuentes.
Hay circunloquios que son evidentes y notorios, otros son más sutiles, con políticos y burócratas utilizando palabras para significar una cosa mientras escuchamos otra.
Para nosotros, nos venden la palabra  “seguridad nacional” como unas visiones de las tropas hostiles y terroristas que pueden invadir nuestras ciudades, pero para los políticos y burócratas, el término abarca todo lo que aumenta su poder. Seguridad nacional, por ejemplo, requiere que nos chupen de nuestros bolsillos aproximadamente $ 7 billones anualmente para que cuando viajamos en nuestros viajes de negocio o placer por avión nos  retrasan, acosan, y hasta nos agreden sexualmente palpándonos nuestros genitales en los aeropuertos, a pesar de las pruebas que han demostrado repetidamente que los métodos de seguridad de la TSA son una farsa.
Pero lo peor es el eufemismo en que han convertido la privatización, esta como la seguridad nacional, adaptada al lenguaje político para jodernos. El Diccionario indica privatización como lo hacemos: "para cambiar (una industria o negocio, por ejemplo) de propiedad gubernamental o pública o control a la empresa privada..." Pero cómplices del gobierno astutamente torcer las palabras. Y no estoy hablando de Cuba, donde todo el mundo sabe que privatización es un eufemismo para atraer a los incautos inversionistas, estoy hablando también de nuestros políticos “democráticos” en los Estados Unidos.
Cuando hablan de privatizar empresas del gobierno (o emplear sus sinónimos, "público-privada," "outsourcing", etc.), lo que pretenden ceder solamente algunas piezas de una industria o negocio a la empresa privada. Y mientras los contribuyentes suelen aplaudir la privatización porque esperan librarse del gobierno ineficiente, con su autoritarismo corrupto y costoso cuando ceda su autoridad en alguna zona de la tira, pero aquí está el problema,  en realidad los políticos y burócratas "privatizan" sólo cuando no disminuye su poder y su "ingreso". De hecho, a menudo aumenta el último: muchos esquemas de "privatización" cobran "honorarios" sin una correspondiente reducción de impuestos. ¿Cómo nuestros gobernantes se deben sonreír cuando sus votantes bien intencionados pero despistados los apoyan sus demandas a "privatizar" esto o aquello?_, ¡me parece estarlos viendo guiñando su ojo entre ellos para burlarse de nosotros!
Por ejemplo, las legiones de las víctimas de la TSA han estado clamando por la "privatización" de la Agencia. Con esto querían decir que las líneas aéreas manejaran su propia seguridad. Los pasajeros creemos correctamente que la entidad que ha pagado para transportarnos salvaguardará su inventario de mil millones de dólares y personal altamente capacitado, mucho más eficazmente, cortés y discretamente que burócratas con ningún interés en el negocio.
Podemos ver el ejemplo con la versión de los políticos de "privatización" de la TSA.
Extrañamente, el REP (aquí rep debe de leerse como reprensible no como representante) nuestro John Mica (R-FLA.), pretende ser el "padre" de este organismo degenerado.
Este hijo bastardo de Mica sigue su carrera eufemística bajo la tutela de nuestro representante,
Mica con frecuencia y reiteradamente (hipócritamente) pide que Congreso "privatizar" la TSA como sigue: "mientras que los aeropuertos pueden optar por inspectores privados, la TSA realmente contratar, supervisar y pagar por ellos. Esto precisamente es simplemente una réplica la situación antes de 9/11, excepto que la burocracia controla Aeropuerto de detección entonces fue la FAA. Así que no hemos resuelto el problema pero lo aumentamos.
En otras palabras, la «privatización» de Mica deja a los federales en control total, tal como eran antes y han sido desde el 9/11. De hecho, 21 aeropuertos en todo el país han ya "privatizados" tal como Mica informa. ¿Puede nombrarlos? No puedo tampoco, porque desde nuestra perspectiva no hay distinción.  Vengo de un viaje largo desde la Florida hasta Alaska y de vuelta, la seguridad del aeropuerto es una típica operación de cuando le das un uniforme que le da autoridad a ciertas personas que los conviertes en pequeños dictadores.  Estos civiles que nunca han sido oficiales de seguridad pueden destruir las vacaciones de cualquier viajero. Curiosamente, el TSA admite la falta de profesionalidad en su blog cuando publican muchos de los comentarios que los viajeros hacen de sus experiencias y sus opiniones sobre la supuesta «privatización», incluso después de que la TSA señala que no hay diferencia. La solución es fácil, una verdadera privatización con una empresa profesional que tenga la experiencia y capacidad sobre cómo aplicar un sistema de seguridad. Pero esto no puede suceder porque la corrección política lo impide, tiene que ser lo mismo una pareja de viejos como nosotros evidentemente de vacaciones que un par de hombres del medio oriente con un ticket de ida, no se puede diferenciar, porque esto sería un delito, no se puede perfilar. 
Además si la agencia se privatiza realmente tendrían un problema, tendríamos la pérdida de trabajadores sindicalizados, lo cual que sería una tragedia para su unión y realmente esto es la única razón verdadera por lo que la TSA se opone a la verdadera privatización.
 Podemos mantener los mismos principios para todos «privatización» del gobierno.
Aún no tenemos que dejar de aviación para otro ejemplo claro, un aeropuerto que hube de visitar en mi viaje, el aeropuerto de Chicago: la ciudad de Chicago arrendó el Midway Airport a un consorcio de compradores "privados". El acuerdo llegó a ser legendario tanto por su tamaño y su implosión definitiva en 2009, coincidente con la elección de un senador de Chicago de presidente.  Sin embargo fue otra víctima de la recesión. Pero su camino muestra todos los escollos de la «Privatización» del Leviatán del Gran gobierno que cooperó con grandes empresas para que cada uno pueda cosechar una ganancia — y dejo que el contribuyente pagara las pérdidas.
El arrendatario habría bifurcado más $ 2,5 billones para el derecho a operar el aeropuerto de Midway por dictados de la ciudad a cambio de recaudar los ingresos. La toma se comprometió a ser sustancial, ya que el gobierno seguiría otorgando a mitad de camino y aeropuertos internacionales de O'Hare un monopolio en el espacio aéreo comercial de Chicago.
El consorcio había planeado recuperar su cargo con la firma multimillonaria de los alquileres de carga líneas aéreas y concesionarios; los pasajeros han pagado más por todo, desde billetes de avión a aparcamiento. Ni podrían los contribuyentes esperar alivio o rebajas del saqueo de la ciudad de ellos, aunque teóricamente no pagaba facturas de Midway. De hecho, los políticos podrían incluso han pegado les con impuestos a la propiedad de Midway ya que contrato el consorcio lo exentas de tales cargas.
El público general es engañado parte del tiempo, es difícil conocer de todos estos hecho como los que conozco por razones especiales, pero que muchos no conocen, y estoy seguro que hay hechos que yo no conozco pero que otros conocen. 
Pero la cantidad de engaños se acumulan y cada día más los ciudadanos están entendiendo que los políticos y burócratas son los enemigos de la humanidad — su objetivo no es servirnos pero buscar los métodos para robarnos y esclavizarnos lo mejor que puedan.
El estado nunca debilita su propia energía. Las promesas de los políticos a través de la privatización  son tan falsas y retorcidas como su charla. Por eso el mensaje es que  el cambio que el pueblo quiere es que nos gobierne y administre alguien que no sea un político.


AMENPER: Obama Admits His Wife is a Transexual Man Named “Michael” (LaVaughn Robinson)
Michelle Obama, First Lady of the United States, was born Michael LaVaughn Robinson in Chicago, Illinois on January 17th, 1964.
He was the second son born to Fraser Robinson III, a well known cocaine dealer and union thug for Crime Lord/Mayor Richard J. Daley, and Marian Shields Robinson, a transient street prostitute who was diagnosed with the HIV virus in 1998.
He was a popular high school athlete and in 1982, he accepted a scholarship to play middle linebacker for the Oregon State Beavers.
After finishing a respectable rookie season with 88 tackles and 7.5 sacks, he suddenly dropped out of the school.
Fellow teammates observed that Robinson could regularly be heard lamenting over how he is a “woman trapped inside a man’s body”, and on January 13th, 1983, he underwent sex reassignment surgery at Johns Hopkins University School of Medicine.
To hide the shame of his new identity, Michael left Oregon State to attend Princeton University under his new legal name, “Michelle Robinson”.
Years later, he met Barry Obama Jr. a Kenyan immigrant who later became aware of Michelle’s ‘true’ identity. They subsequently married and adopted two children.”


AMENPER: Pidiendo Perdón
Nunca he podido entender la manera de razonar de la nueva izquierda progresista americana,
Ni siquiera los otros gobiernos comunistas que han tomado el poder en otras naciones se portan de la manera tan sumisa y masoquista como estos liberales americanos denigrando su historia.
Todo es pedir perdón por las “atrocidades” cometidas en el pasado por este país, en lo doméstico y en lo internacional. 
Los Estados Unidos, el faro del mundo libre, el ejemplo
de triunfo económico y democracia representativa,  la nación más generosa para con las otras naciones, la que más ayuda exterior concede a las naciones que lo necesita.
La nación que liberó del eje nazi-japonés a las naciones ocupadas, sin pedir un pedazo de la tierra liberada, solamente un cementerio para enterrar sus muertos; pero vemos que el actual presidente de esta nación no sabe hacer otra cosa que pedir perdón por habernos defendidos.
A los japoneses y alemanes después de derrotados esta nación se gastó billones de pesos en su reconstrucción con el plan Marshall, pero en vez de gracias lo único que nos  han dado es agravios y protestas por las bombas. Parece que esperaban que le tiraran flores mientras mataban a nuestros soldados en el frente.
A los japoneses-americanos le han pedido perdón y los han indemnizado por haber sido detenidos preventivamente durante la guerra. 
 Esto es una situación común en caso de guerra; no todos fueron detenidos, de hecho muchos sirvieron en el frente alemán, los detenidos eran los simpatizantes del emperador, y si eres simpatizante del enemigo es lógico que se te detenga y vigile.
Lo que quisiera ver y no he visto es a un gobernante japonés pedir disculpa a los americanos por las atrocidades cometidas durante la segunda guerra mundial,  el primer ministro japonés, Shinzo Abe, debiera pedir disculpas a los Estados Unidos, no los Estados Unidos a Tokio.

Me gustaría ver a Shinzo ruborizado de vergüenza, con la cabeza baja, pidiendo perdón al pueblo americano por los muertos con los Kamikazes y las torturas a los prisioneros de guerra.  ¿No vemos eso? Claro que  y es su privilegio tener la poca vergüenza de no hacerlo, pero nosotros tampoco debemos de tener la poca vergüenza de pedir perdón por algo que no hay razón por qué arrepentirse.


Still reluctant to issue a full apology for Japanese atrocities committed during the Second World War, the Japanese Prime Minister, Shinzo Abe, decided to apologize to the Confederacy instead. Speaking from Tokyo, Prime Minister Abe pointed out that since the 70th anniversaries of World War II overlapped with the 150th anniversaries of the Civil War, it was appropriate to issue an apology. “Besides,” said Abe, “my name is spelled in English just like that of Abe Lincoln, therefore it is most fitting for me to apologize for the atrocities carried out on the South.”


AMENPER: El promblema de INMIGRACIÓN CUBANA

Veo entre nosotros una válida preocupación sobre la situación migratoria a través de la frontera de Méjico, y nuestras demandas a nuestros políticos para que tomen acción sobre este problema.  Es un problema nacional y es lógica la preocupación, pero como cubanos es nuestro deber también el preocuparnos por el problema migratorio de nuestro patio.  La ley de ajuste cubano no tiene validez en estos momentos, como en el caso de Méjico, la ley de inmigración  existente es suficiente para proteger a un asilado político legítimo, no se trata de los años de implantación del sistema no por el régimen que es el mismo, pero por la cantidad de opositores en peligro que pueden ser manejados bajo la ley de asilo político si se aplicara correctamente.  El problema de la inmigración cubana actualmente, tiene la similitud con la mejicana de que se trata no sólo de inmigrantes económicos, pero que se nota una característica política a la inversa, los recién llegados son simpatizantes, no opositores del régimen enemigo de los Estados Unidos.
Este escrito que les paso a continuación de Fabiola Santiago en el Herald, es un ejemplo de la situación en que nos encontramos.  Es el deber y la obligación del legítimo exilio, el exigir a nuestros políticos la derogación de la ley de ajuste cubano, y el proteger las fronteras para evitar la quinta columna de Castro en nuestra comunidad.
Fabiola Santiago: Algunos inmigrantes de Cuba necesitan una segunda mirada
La Inmigración cubana está agitando un avispero de preocupación, con razón.
¿Son algunos de los cubanos recién llegados personas huyendo de la opresión? ¿O son inmigrantes económicos u oportunistas de dos caras que buscan sacar provecho de generosos beneficios del gobierno de Estados Unidos disponibles sólo a los refugiados cubanos?
¿Son los partidarios del régimen de Castro que están emigrando — en Miami de todos los lugares, porque temen cambio interno? ¿O porque no quieren quedar por fuera el botín de la vida al otro lado del charco?
¿O el peor de los casos, son los nuevos inmigrantes enviados del gobierno cubano, para revolver y crear problemas a la comunidad del exilio cubano? ¿Una nueva forma de crear la "Edad de compromiso" para espiar para Cuba? Es difícil saber con certeza.
Pero suficiente evidencia ha surgido en los últimos días de que algo siniestro está en marcha, y es el momento para la administración de Obama y las vertiginosas relaciones con Cuba a prestar atención a lo que está sucediendo en el vientre cubano de Miami y Tampa, también.
Es tiempo para investigar lo que es una estampida de Cuba para tocar suelo estadounidense y tomar en serio las acusaciones de los disidentes exiliados, que dicen que algunos de sus opresores en Cuba están viviendo en Miami y aprovechando la ley de ajuste cubano para convertirse en residentes y finalmente en ciudadanos de los Estados Unidos.
Vamos a tomar el caso de Jenny Freire Rosabal. En  un video del 2012   en Cuba, que claramente se ve a Jenny al frente de una manifestación en contra de los disidentes cubanos que se atrincheraron en su casa en la provincia de Camagüey.
De dentro de su casa, los disidentes están filmando la multitud enojada del barrio comprometidos en un "acto de repudio" contra ellos, como se llaman estos ataques violentos en Cuba.
Freire y su grupo con consignas procastristas y amenazas con patadas en la puerta. Los de la barricada de los disidentes, a su vez, están cantando "¡abajo Fidel! ¡Abajo Raúl! “y denunciando, en el aniversario de la masacre, el número de niños muertos cuando las cañoneras del gobierno cubano hundieron un remolcador lleno de familias huyendo en 1994.
Freire con unas brillantes medias amarillos y blusa roja visto sosteniendo una pancarta de cartón que dice "¡Viva la revolución!" y reuniendo a todo el mundo a su alrededor. Ella también está en la foto en el Internet en motines en Venezuela a  nombre del chavismo, una indicación de que es algo más que un activista local de la pequeña ciudad en Santa Cruz del sur.
Ahora, vamos a situarnos en Facebook en junio de 2015, y allí ella... está casada y vive en Miami. En su foto de perfil, posa sonriente frente a estantes de las tiendas llenas de mercancía.
El hombre que ha identificado Freire y traído la atención a su presencia en Miami,  es el hombre cuya casa ella atacó en 2012: el disidente Yoan David González, miembro de un grupo de prominente en la región oriental de Cuba.
El marido de Freire, Adalberto Duvernal, fue encontrado el lunes por un periodista de  Univisión 23  en su trabajo con  un fabricante de barcos en la salida del Palmetto Expressway, y confirma en cámara que Freire es la mujer que montó el video acto de repudio.
Duvernal afirma que su esposa fue "obligada a hacerlo" en Cuba para pasar como seguidora de castro y que le permitieran viajar fuera de la Isla. Había intentado cuatro veces a salir y no pudo, dijo. Tal muestra de doble moral: moralidad de dos caras, son comunes en Cuba.
Hemos visto este juego antes en generaciones anteriores, cuando las personas hicieron proclamas de amar a Fidel o de ser comunistas y más tarde desertaron en la primera oportunidad. Pero las personas rara vez fueron tan lejos como atacar violentamente a otros.
Pero este caso es todavía más repugnante, Duvernal acusa a González, el disidente, de ser "un criminal", la terminología del gobierno cubano preferido para humillar a los disidentes.
Duvernal, también un llegado reciente, dice que llegó como "refugiado político" el mismo y trajo a Freire con quien se casó en octubre,
Qué manera de burlarse de la ley de Estados Unidos y el concepto de este país como un lugar de refugio para los verdaderamente perseguidos políticos.
González dice que ha presentado una denuncia contra Freire con las autoridades de inmigración y la congresista Federica Wilson, en cuyo distrito vive. Wilson debe tomar el caso con la administración de Obama. Los cubanoamericanos en el Congreso también deben apoyar una investigación.
La política de inmigración de Cuba necesita mucha revisión y actualización.
Quién es quién, y quién está haciendo qué, no es una cosa difícil para investigar estos días, cuando todo el mundo siente la necesidad de estar en las redes sociales. No me tomó mucho seguir la impresión online de Freire y compañía para discernir quién es quién y para hacer las conexiones a los cubanos recién llegados de Miami, Tampa y Nueva York que tienen vínculos para ayudar a los partidarios del gobierno cubano.
Mirando para otro lado mientras violadores de los derechos toman ventaja de una política de compromiso generoso para beneficio personal y para impulsar su agenda no es una opción en un país que pretende defender la libertad y los derechos humanos como valores sagrados.
Cada presidente norteamericano ha cometido el mismo error: subestimar el régimen de Castro y sus tácticas — entre ellos empujando la emigración a su ventaja. Presidente Barack Obama debe pensar él mismo no es diferente y desarrollar cierto escepticismo y rápidamente.
Una cosa es perseguir la participación como una estrategia inteligente, un nuevo camino a seguir y otra cosa es dejarse tomar el pelo.

Pero cómo a mí no me pueden tomar el pelo porque hace rato que no tengo ninguno, y cómo sé que Obama no hará nada, creo que es mi deber y el de todo exilado denunciar con nuestros representantes la situación migratoria cubana y que de termine la ley de ajuste cubano.


AMENPER: Nueva moneda mundial podría comenzar una nueva era en las finanzas modernas
China pide una moneda mundial sustituir al dólar dominante, mostrando una creciente asertividad en la modernización de la economía mundial..
La propuesta de sorpresa por el gobernador del banco central de Beijing refleja la inquietud sobre sus vastas tenencias de bonos del gobierno estadounidense y añade a la presión de China para reformar un sistema financiero global dominado por el dólar y los gobiernos occidentales.
Un sistema de moneda única por defecto pide una autoridad económica única, y esto por defecto requiere una autoridad política única. Una moneda mundial no es sólo un golpe fiscal para los planificadores centrales; también es un paso hacia el gobierno mundial.
Sistemas sin monedas también permiten estructuras bancarias operar sin las consecuencias normales de los fundamentos de la oferta y la demanda
La crisis económica mundial muestra las "vulnerabilidades inherentes y los riesgos sistémicos en el sistema monetario internacional existente", dijo el gobernador Zhou Xiaochuan en un ensayo publicado el lunes por el Banco. Recomendó crear una moneda conformada por una canasta de monedas globales, controlada por el Fondo Monetario Internacional y dijo que sería de ayuda "para"lograr el objetivo de salvaguardar la estabilidad económica y financiera mundial.
Zhou no mencionó al dólar por nombre. Pero en una medida inusual, el ensayo fue publicado en chino e inglés, dejando claro que estaba destinado para un público extranjero.
China ha sido inquieta de depender del dólar para la mayor parte de su comercio y almacenar reservas de divisas. Primer Ministro Wen Jiabao pidió públicamente a Washington este mes para evitar cualquier respuesta a la crisis que podría debilitar el dólar y el valor de calcula $ 1 trillón de Pekín en bonos y otra deuda del gobierno de Estados Unidos.
Durante décadas, el dólar ha sido la moneda del mundo más ampliamente utilizado. Muchos gobiernos mantienen una gran parte de sus reservas en dólares. Petróleo crudo y muchos productos básicos están cotizados en dólares. Ofertas de negocios del mundo se realizan en dólares.
Pero la crisis financiera ha puesto de relieve los problemas económicos de América  — y por extensión del el dólar — puede causar estragos en las Naciones del mundo. China está en un aprieto. Para mantener constante el valor de su moneda — que ahora ha devaluado, el gobierno chino tiene que reciclar su enorme superávit, y la opción más grande y más líquida para invertirla es la deuda del gobierno de Estados Unidos.
Para mejor aislar a los países de los males de un país o una moneda, Zhou dijo que el FMI debe crear una "moneda de reserva", basada en acciones en el cuerpo de sus naciones de 185 miembros, conocidos como derechos especiales de giro, o DEG.
Dijo que también debe ser utilizado para el comercio, precios de productos básicos y contabilidad, no sólo de gobierno finanzas.
"Todo el mundo está de acuerdo también que la actual moneda de reserva mundial, el dólar, está ahí y seguirá ahí durante un largo periodo de tiempo," dijo el Comisario Europeo Joaquín Almunia el martes después de una reunión de la Comisión Europea. Pero muchos se preocupan dado que China es el principal acreedor de la deuda externa de los Estados Unidos, sede del dólar.
Zhou también llamado para cambiar cómo se valoran DEG. En la actualidad, se basan en el valor de cuatro monedas: el dólar, euro, yen y libra esterlina. "La canasta de monedas formando la base para la valuación de los SDR debe ampliarse para incluir monedas de todas las grandes economías",
Por primera vez en 35 años, un anuncio próximo podría comenzar una nueva era en las finanzas

AMENPER: El Caudillo
Cuando muchos que se sienten frustrados con su gobierno, un lider fuerte, alguien cuya principál característica y virtud es simplemente ser un caudillo, es un soplo de aire fresco. Pero muchas veces el ascenso al poder de este caudillo ha traído consecuencias nefastas para el país.
Históricamente, caudillos han dominado la lucha en tiempos de cambios necesarios – cuando hay un deseo masivo de que alguien tome el control y arregle lo que está mal con una nación.
Los ciudadanos frustrados no miran las calificaciones morales, filosoficas o capacidad de este caudillo, simplemente que reúne la cualidades de caudillo, que les dice lo que quieren oír de una manera clara y fuerte.
En Francia, fue Napoleón Bonaparte, en Rusia fue Vladimir Lenin,  en Italia fue Benito Mussolini, en Alemania fue Adolfo Hitler, en Cuba fue Fidel Castro, en Venezuela fue Hugo Chávez, hoy  en día, es Vladimir Putin en Rusia.
Todos ellos eran populares entre los del pueblo que desesperadamente querían alguien para "arreglar" los problemas del país. Todos ellos prometieron limpiar derechos y corrupciónes de los males de la sociedad por cualquier medio necesario. Pero en cada caso su elección hacía presagiar una crisis importante.
¿Por lo tanto, se elegirá a un caudillo en 2016 en los Estados Unidos de América?
Es demasiado pronto para saber. Pero el simple hecho de que millones de estadounidenses están dispuestos a aceptar a tal candidato por ser el "hombre fuerte" debe ser una llamada de atención para cualquier persona preocupada por su dinero, su jubilación o sus libertades.
Al principio de la aspiración de Donald Trump el viejo Paul, el congresista Dr. Ron Paul dijo estar preocupado por la situación, de hecho, él dijo:
"Hoy, los norteamericanos tienen miedo y quieren ser protegidos. Es este momento el tipo de personalidad del 'hombre fuerte', puede ser atractivo,  cuando el empuje viene empujar, es el que la gente tiende a votar. y esto me da miedo.
Dr. Paul continuó: "cuando la economía está deteriorada, los valores de la sociedad son violados, alguien como Trump lo podría hacer muy bien. Pero creo firmemente que abusaría del poder ejecutivo.
Paul y los libertarios no son los únicos preocupados, todos los que hemos vivido el auge del caudillismo en un momento de transición política, se preocupan por el surgimiento de un caudillo.
Para ser un caudillo no hay que tener un conocimiento de lo que realmente se necesita para hacer volver el país al cauce democrático o para resolver los problemas, simplemente denunciarlos de una manera agresiva y tener el carisma suficiente para ganarse el apoyo popular.  En esos momentos el pueblo le da su apoyo incondicional y él se encarga de destruir cualquier oposición a su caudillismo para obtener el poder total.
Este párrafo anterior es una descripción genérica de lo que es un caudillo latinoaméricano del siglo XX.
La pregunta que debemos hacernos es …¿Qué queremos? ¿Qué estamos buscando?  Un caudillo, o un presidente constitucional. 
Escogimos mal anteriormente, ¿Volveremos a cometer el mismo error?

AMENPER: Kim Jong-un mandó fusilar al viceprimer ministro
El viceprimer ministro de Corea del Norte, Choe Yong-Gon, fue ejecutado por expresar su malestar con políticas del líder Kim Jong-Un, informó este miércoles la agencia surcoreana Yonhap citando a una fuente anónima. Choe, en el cargo desde junio de 2014, fue ejecutado por un pelotón de fusilamiento en mayo, tras haber expresado su oposición a las políticas forestales promovidas por Kim, indicó Yonhap, según la cual su fuente cuenta "con conocimiento del Norte".  Tal parece que Choe Yong-Gon surigrió que las rosas del jardín forestal lucían mejor cuando eran rojas en vez de las rosadas plantadas por Kim Jong Un, esta actitud del primer ministro causó un ataque de llanto al máximo líder Kim Jong Un, quien estuvo recluido en sus habitaciones por una semana antes de ordenar la ejecución de “Cheo”, como llamaban sus amistades al primer ministro Choe Yong-Gon.
 A Cheo se le vio por última vez en la televisión estatal norcoreana el pasado mes de diciembre, durante la conmemoración del aniversario de la muerte del anterior líder, Kim Jong-ll, dijo este miércoles el ministerio surcoreano de Unificación.
Si se confirma la muerte de Choe, ésta sería la segunda ejecución conocida en lo que va de año, después de que el ministro de Defensa, Hyon Yong-Chol fuera aparentemente ejecutado en abril  por insubordinación al dormirse durante un discurso de Kim Jong.Un.
Como una diversión para a población Kim su  ideó un "espectáculo" para el fusilamiento de Hyon, según información ofrecida por un espía de Corea del Sur. La ejecución fue realizada con un arma antiaérea de origen soviético que aún es utilizada por ese país comunista. Y para hacer más grotesco el episodio, se "invitó" a cientos de personas para que fueran testigo del hecho. Después de la ejecución y como parte del acto, Kim Jong y el ministro de Defensa Hyon Yong, se reunieron en el podium y Jong y Yong se pusieron a jugar Ping Pong-
La agencia surcoreana también aseguró que Kim había ejecutado a decenas de oficiales y civiles, entre ellos su propio tío, desde que asumió el cargo tras la muerte de su padre, en diciembre de 2011.  
Según las fuentes de la agencia varios de los ejecutados eran sirvientes domésticos que no habían servido la leche de Kim Jong Un a la temperatura de su agrado.


AMENPER: Como lo encontré se los paso Donald Trump companies support ending Cuba’s trade embargo and sought visas to import at least 1100 foreign workers. *Reuter

Donald Trump's companies sought visas to import at least 1,100 workers
MICA ROSENBERG AND RYAN MCNEILL, REUTERS
Jul. 31, 2015, 11:45 PM 
Donald Trump is staking his run for U.S. president in part on a vow to protect American jobs.
But this month, one of his companies, the elite Mar-a-Lago Club resort in Florida, applied to import 70 foreign workers to serve as cooks, wait staff and cleaners.
A Reuters analysis of U.S. government data reveals that this is business as usual in the New York property magnate's empire.
Trump owns companies that have sought to import at least 1,100 foreign workers on temporary visas since 2000, according to U.S. Department of Labor data reviewed by Reuters. Most of the applications were approved, the data show.
Nine companies majority-owned by Trump have sought to bring in foreign waitresses, cooks, vineyard workers and other laborers on temporary work-visa programs administered by the Labor Department.
The candidate's foreign talent hunt included applications for an assistant golf-course superintendent, an assistant hotel manager and a banquet manager.
Two of his companies, Trump Model Management and Trump Management Group LLC, have sought visas for nearly 250 foreign fashion models, the records show.
Trump’s presidential campaign and a lawyer for the businessman declined to comment. The Mar-a-Lago Club could not be reached for comment.
The analysis of Trump's history of actively importing foreign workers comes as he has emerged as an early front-runner in the race for the Republican nomination in the November 2016 presidential election. Trump has positioned himself as a champion of American workers whose livelihoods are threatened by illegal foreign laborers and the offshoring of U.S. jobs.
“I will be the greatest jobs president that God every created," he said in announcing his candidacy on June 16. "I will bring back our jobs from China, Mexico and other places. I will bring back jobs and our money."
Trump generated both notoriety and buzz by singling out Mexican immigrants in the United States. “When Mexico sends its people, they’re not sending their best," he said in the speech. "They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists."
In a speech on July 11, Trump distinguished between those working legally and illegally in the United States, saying thousands of "legal" Mexicans - "incredible people" - have worked for him over the years.
The Labor Department records don't specify the nationality of the foreign workers sought by companies. But Trump could be bringing many Mexican workers into the United States.
Reuters examined records of applications for three categories of temporary work visas - the H-2A, H-2B and H-1B programs - submitted by employers to the Labor Department.
A controversial visa program
The temporary work visa program through which Trump's companies have sought the greatest numbers of workers, H-2B, brings in mostly workers from Mexico. Mexicans made up more than 80 percent of the 104,993 admissions to the United States on H-2B visas in 2013. The Trump companies have sought at least 850 H-2B visa workers.
The H-2B program, which receives little government oversight, is used by companies in sectors ranging from hospitality to forestry to hire foreign workers for temporary jobs. Companies must prove that the jobs are seasonal - and that they tried and failed to hire Americans.
U.S. government watchdogs have criticized the H-2B and H-2A programs over the years for failing to protect foreign and American workers alike.
In 2003, the Labor Department Inspector General said: “Abuses of these programs may result in economic harm to American workers and businesses, exploitation of foreign workers, and security risks associated with aliens who are admitted to this country by fraudulent means.”
This year, the Government Accountability Office published a report saying that workers in the country on H-2A and H-2B visas have experienced abuse, including being charged illegal recruiting fees, substandard housing and low pay.
The Mar-a-Lago, a luxury resort in Palm Beach, Florida, has sought the most foreign workers of the nine Trump businesses: 787 workers since 2006, according to the data.
This month, the resort filed paperwork seeking to bring in 70 foreign workers later this year on H-2B visas to serve as maids, cooks and wait staff, according to paperwork known as “job orders” published on the Labor Department's web site.
In addition to the resort and the modeling agencies, the Trump-owned companies identified in the Reuters analysis were Jupiter Golf Club, Lamington Farm Club LLC, Trump Miami Resorts Management LLC, Trump National Golf Club LLC, Trump Payroll Chicago LLC and Trump Vineyard Estates LLC.

(Additional reporting by Megan Twohey and Michelle Conlin. Edited by Michael Williams)

59% of Republican now support Ending America´s Trade Embargo with Cuba
Including several Donald Trump’s Corporations.
Marco Rubio is clear about his views on Cuba: He calls the Cuban government "immoral" and communist, and he doesn't think Americans should vacation there or do business with the island.
He has an entire section of his presidential campaign website dedicated to Cuba where he calls President Obama's concessions "flat out dangerous."
For Rubio, it's personal. His parents emigrated to the U.S. from Cuba in 1956 (before Fidel Castro came to power), a fact he highlighted in the first Republican debate last week.
But there's one problem for Rubio: big business and an increasing number of major donors don't agree with him on Cuba. That divide could eventually jeopardize his campaign's success.
Nearly three-quarters of Americans approve of U.S. efforts to restart diplomatic relations with Cuba, according to a recent Pew Research poll.
Related: Airbnb opens for business in Cuba
Two-thirds Republicans want to end trade embargo
Even among Republicans, 59% now support ending America's trade embargo with Cuba, according to Pew. Businesses have become especially active in pushing Congress and Republican presidential candidates to change their stances.
"The issue is done," says Kirby Jones of Alamar Associates, which advises companies on how to deal with Cuba. Jones has been to Cuba three times this year alone to accompany business leaders looking to make connections. Executives from JetBlue (JBLU), Pfizer (PFE) and MasterCard (MA) have also made recent trips to the island, and Netflix (NFLX, Tech30) and Airbnb have already opened up shop there.
Several companies owned by Donald Trump a Republican candidate are positioning for doing business in Cuba.
"Rubio's name does come up a lot. There's a reason for that," says Jones. "He's one of the few voices on that side. You just don't have very many anymore.
"President Obama began normalizing relations with Cuba in December. Since then, the U.S. has taken Cuba off of the official "state sponsors of terror" list, relaxed travel restrictions to the island (to an extent), and reopened an embassy in Cuba for the first time since 1961.
Secretary of State John Kerry will be in Cuba on Friday to raise the American flag at the new U.S. embassy in Havana.
Read the original article on Reuters. Copyright 2015. Follow Reuters on Twitter.



The Truth



M. Aleman

https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
Brilliance in 3 parts    
   Part I:   

A.  Back off and let those men who want to marry men, marry men. 
B. Allow those women who want to marry women, marry women. 
C. Allow those folks who want to abort their babies, abort their babies. 
D. In three generations, there will be no Democrats. 

I love it when a plan comes together! 

   Part II:   10 Poorest Cities in America (How did it happen?) 
City, State, % of People Below the Poverty Level 
1.  Detroit , MI 32.5% 
2.  Buffalo , NY 29.9% 
3.  Cincinnati , OH 27.8% 
4.  Cleveland , OH 27.0% 
5.  Miami , FL 26.9% 
6.  St. Louis , MO 26.8% 
7.  El Paso , TX 26.4% 
8.  Milwaukee , WI 26.2% 
9.  Philadelphia , PA 25.1% 
10. Newark , NJ 24.2% 

What do the top ten cities (over 250,000) with the highest poverty rate all have in common? 
Detroit, MI         - (1st on the poverty rate list) hasn't elected a Republican mayor since 1961 
Buffalo, NY       - (2nd) hasn't elected one since 1954 
Cincinnati, OH  - (3rd) not since 1984 
Cleveland, OH  - (4th) not since 1989 
Miami, FL       - (5th) has never had a Republican mayor 
St. Louis, MO  - (6th) not since 1949 
El Paso, TX  - (7th) has never had a Republican mayor 
Milwaukee, WI  - (8th) not since 1908 
Philadelphia, PA  - (9th) not since 1952 
Newark, NJ  - (10th) not since 1907
Einstein once said, 'The definition of insanity is doing the same thing over
and over again and expecting different results.' 
It is the poor who habitually elect Democrats....... Yet they are still POOR. 
  
   Part III:
"You cannot help the poor by destroying the rich. 
You cannot strengthen the weak by weakening the strong. 
You cannot bring about prosperity by discouraging thrift. 
You cannot lift the wage earner up by pulling the wage payer down. 
You cannot further the brotherhood of man by inciting class hatred. 
You cannot build character and courage by taking away people's
initiative and independence. 
You cannot help people permanently by doing for them, what they could
and should do for themselves." 
Abraham Lincoln
"Any man who thinks he can be happy and prosperous by letting the
government t take care of him had better take a closer look at the
American Indian."               
Henry Ford  
Politicians and diapers must be changed often, and for the same reason. 
S. L. Clemens  
Voting for Hillary Clinton is like buying a ticket on the Titanic, while
already knowing it's outcome! 



AMENPER: La Nueva campaña de Hillary Clinton…
La campaña de Hillary Clinton se está enfrentando a diferente problemsas.  Hillary Clinton tiene 67 años. Si ganase la nominación y después las presidenciales, tendría 69 en el momento de jurar el cargo de presidente. Si gobernase dos mandatos de cuatro años —lo máximo permitido por la Constitución de Estados Unidos— abandonaría la Casa Blanca con 77 años. o sea no es una jovencita que tenga el apoyo incondicional de los jovenes, no es carismática y ha mantenido alejada de la prensa, la carecterística de ser la primera mujer presidente se diluye por su falta de feminidad.
Los escándalos la persiguen y su record como secretaria de estado deja mucho que desear.
Un candidato como el comunista declarado Bernie Sanders le está empezando a dar dolores de cabeza.
Por esto la campaña está preparando una campaña para mejorar la visibilidad de la persona de Hillary, haciéndola más atractiva a otros sectores de la vida pública.
A continuación un avance de la nueva personalidad de Hillary Clinton.
 EMOTIVA , FEMENINA PATRIOTA Y EXÓTICA  AMIGA DE LOS JUDÍOS
LUCHADORA EN EL MEDIO ORIENTE,  ANGÉLICA, EXTRAYENDO LOS PROBLEMAS

AMENPER: DUPLICIDAD CLINTONIANA…
Esto lo pueden ver en el Web de Hillary Clinton, ustedes pueden comprar estos vasos y botones y el dinero irá a los fondos de una asociación de orgullo gay. Sin lugar a dudas es su privilegio el apoyar el homosexualismo, es su privilegio hasta practicar el homosexualismo, pero tiene que haber cierta consistencia en una figura pública con respecto a su conducta.
Hillary se nos presenta como feminista y defensora de los homosexuales, pero la Fundación Clinton ha aceptado como $40 millones en donaciones de Saudi Arabia, Oman, Qatar y los Emiratos Unidos.
¿Cuantos vasos para ayudar a la causa Gay les vendió en esos países donde el ser homosexual es causa de condena de ajusticiamiento siendo colgado por el pescuezo hasta que estire las piernas, y la mujer tiene menos valor que un trapo usado durante la menstruación de Megan Kelly?
Quizás haya alguna explicación sobre esta conducta en los correos electrónicos que presentará a la corte después de haberlos limpiado durante dos años, pero creo que nos vamos a quedar esperando.

Conservative Review previously sent.

Miriam Dopico




Please take the time to check the conservative review of all the Candidates.  The one previously sent was incomplete.  Check for the ones that have more RED DOTS, and WATCH them carefully.  The Yellow dot is not totally bad, but it means that are kind on the center of the issue.  The green DOT is the best record on the issues listed.
https://www.conservativereview.com/2016-presidential-candidates


AMENPER: Cuba ofrece asilo a Joaquín “El Chapo” Guzmán
Versión de artículo de “El Lumpen”

Fuentes sin identificar informaron que autoridades cubanas dijeron esta mañana que estarían dispuestas a otorgar asilo político en base a razones humanitarias al conocido capo de la droga mexicano Joaquín “El Chapo” Guzmán.

Las razones que esgrime el portavoz cubano es que el narcotraficante “podría ser de gran ayuda en los planes de expansión para el transporte urbano, el desarrollo del Metro de La Habana, la adaptación de los túneles populares abandonados desde los años 90 y la remodelación del sistema de alumbrado”.

Para Cuba es una posibilidad de contar con alguien capaz de echar a andar el proyecto del metro en menos de un año estando listo para los nuevos turistas que vengan de los Estados Unidos.
En su visita a la Capital cubana para la apertura de la embajada de los Estados Unidos, Raúl hubo de dar un recorrido al Secretario de Estado, John Kerry.  Parte del recorrido incluyó los túneles de la Habana y en su carácter de experto el Chapo acompañó a la comitiva. 
Preguntado sobre la presencia de El Chapo, el secretario Kerry dijo que había sido parte de la comitiva, pero que no había visto al Chapo.

El Chapo Guzmán ayudó a Cuba a la construcción de dichos túneles en 1991, y realizó numerosas visitas para supervisar las obras; “quiero volver y ayudar” dijo. “Puedo aportar mi experiencia en túneles a esa linda isla, me fascinan sus playas, las costas amplias sin mucha guardia costera, y la posibilidad de convertir todos esos túneles en vías de transporte subterráneo”

El Chapo, quien ya manifestó que su fuga fue inspirada y con colaboración de los cubanos dijo también que “vivir en Cuba es una maravilla, allí no tengo problemas de idioma, ni de nada, y tenemos el mismo sistema de valores”

El Chapo conversó animadamente por teléfono con DDR y planteo que “Cuba es una inspiración. 
Hice un túnel en la ducha, homenaje a los túneles populares de Fidel; tenía una escalera de 10 metros como para orientar la atenta de la TV; para poder ver los discursos de los líderes cubanos.
Hice otro túnel de kilómetro y medio, por gusto, por pasar el rato; metí tremendo sistema de ventilación y alumbrado, y armé una motocicleta, Berjovina.

“En todos estos aspectos con mi experiencia puedo ayudar al futuro de Cuba, me siento útil”

En los años noventa Cuba hizo miles de túneles por gusto.  Ninguno se utilizó y ahora con la presencia del Chapo en La Habana podrían tener un sentido utilitario al servicio de toda la población.


LAZARO R GONZALEZ Para Alcalde del Condado Miami Dade
Elecciones de noviembre 8, 2016
Escriba el nombre de Lázaro R González en la boleta electoral en el espacio en blanco Para alcalde del Condado Miami Dade.
Por favor dígaselo a sus amigos y familiares si quiere que se acabe el relajo, el robo, el descaro, la mala administración y que el gobierno le responda a usted, no permita más abusos.

 



I am distraught.
ESTA DIFICIL DE CREER 

FOX News is One of Top 10 Largest Donors to the Clintons

Christians and conservatives continue to be hoodwinked by FOX News. Not only has the organization been supporting the sodomite agenda, but they have also been one of the top ten donors to the Clinton Family since 1992.
Michael Lotfi reported:
To many, it seems contrary to intuition that Fox News could be one of the Clinton family's largest donors for the better part of two decades. Check your intuition at the door- it's true. According to Federal Election Commission and Center for Responsive Politics data, 21st Century Fox News Corp. has donated more than $3 million to Clinton family accounts. Overall, this lands Fox as the Clinton family's 9th largest donor over the course of the family's political involvement.
Top corporate and union donors to the Clintons over two decades, compared with top corporate and union donors to Obama's 2012 campaign.

Sadly, too many people think that FOX is giving them the truth all the time. They war against others who watch MSNBC, CNN, and the various other alphabet media corporations, who are basically owned by a few.
This is why it is always a good idea to watch or listen with discernment no matter who is reporting news to you. Personally, I would rather someone present to me the documentation and let me view it for myself, something I have often tried to do here. I make no attempt to disguise my bias towards Christianity, law or the Constitution. Otherwise, how would one know if someone was being unethical? Yet, I still make attempts to provide the documentation and if people want to continue on in their ignorance, that is their decision.
Considering the information above, one does find it ironic that the FOX hosts on Thursday evening would have asked Donald Trump about money he gave to Hillary Clinton:

Personally, I think Trump is a liberal. The fact that he claims Socialist, single-payer healthcare "works in Canada" and "Scotland" just points out that he does not believe in freedom, but socialism. The fact that the father of the Canada system claims it is a failure must have slipped Trump's mind at the time. Scotland is pretty much the same deal. I'll have more on the questionable actions of Donald Trump soon, but the point is that he was asked about this by talking heads whose company has supported the Clintons to the tune of over $3 million!
Hello pot? This is kettle! 


Gowdy Heard About Hillary’s Huge Trouble, And His Response Is One She’ll Hate…

"If she were interested in cooperation, she would not have done..."
Rep. Trey Gowdy, R-S.C., chairman of the House Select Committee on Benghazi, responded to the news that Hillary Clinton plans to turn over her email server to the Justice Department, in response to an investigation into the possible mishandling of classified information by the former secretary of state.
The move by the Bureau comes following the reports that the Intelligence Community’s Inspector General discovered four classified documents, to date, among those released by Clinton–two of which are “top secret,” the highest security classification.
Advertisement

RELATED STORIES

As reported by Western Journalism, Clinton stated during a press conference in March: “I did not email any classified material to anyone on my email. There is no classified material.”
Clinton’s campaign spokesman Nick Merrill said that “She directed her team to give her e-mail server that was used during her tenure as secretary to the Department of Justice, as well as a thumb drive containing copies of her e-mails already provided to the State Department.” Merrill added: “She pledged to cooperate with the government’s security inquiry, and if there are more questions, we will continue to address them.”
Fox News’ Bill Hemmer asked Gowdy on Wednesday morning if he expected full cooperation from Clinton now. “It’s hard not to laugh when I hear that,” Gowdy responded. “I know he’s in the business of being paid to say absurd things, but if that really was his intent and her intent, why did they set up this unprecedented email arrangement?”
Advertisement

TRENDING STORIES

“Why did she keep the emails for 20 months after she left the Department of State?” the congressman continued. “She did not turn them over then. Why did she delete emails after 20 months? Did all of the sudden she decide after 20 months, ‘This is too burdensome for me to keep a bunch of emails on my server, so let me not only delete them, but wipe the server clean.’
“If she were interested in cooperation, she would not have done any of the things she has done to date. This is not about cooperation. This is not about convenience. It’s about control. She wanted to control access to the public record. And she also got away with it, but she didn’t,” said Gowdy.
Hemmer asked Gowdy if Clinton’s alleged mishandling of classified information fit the same category as that for which Gen. David Petraeus was prosecuted and convicted.
“The same rules ought to apply irrespective of their station in life. So I am going to have to count on the [FBI] and [its director] Jim Comey, who has a reputation for evenhandedness and fairness. The same folks who investigated and prosecuted Gen. Petraeus are looking into the current allegations with respect to classified information. If the facts are the same, I would expect the result to be the same,” he replied.
Fox News senior judicial analyst Judge Andrew Napolitano believes Clinton’s breach is far more serious than Petraeus’. He said: “In his case it was ‘confidential’ materials, which is the lowest level of classification. In her case it is ‘top secret’, which is the highest level of classification.” In the case of Petraeus, the documents were in his home, while Clinton’s were on her personal server, making them vulnerable to hacking.
Gowdy released a statement Tuesday highlighting the severity of the former secretary of state’s actions.“This is a serious national security issue, and the seriousness of it should transcend normal, partisan politics.”




Big Lie # 1 July 17, 2015 by  170 Comments.

“INSPECTORS WILL ALSO BE ABLE TOACCESS ANY  SUSPICIOUS LOCATION… WHERER NECESSARY, WHEN NECESSARY”
FALSE: According to this faux arms treaty, there is a potential window of up to 24 days from the time when a request is made to visit a suspicious location to the time when the visit may actually occur. Of course, such a window would give Iran more than enough time to conceal any violations of the deal. Also, an “independent commission” will be empowered to review all requests and the provisions of the faux treaty also allow Iran to contest the request and even reject it outright.
ABC News, hardly a bastion of conservative opinion confirmed that contention: “Any inspections at those sites would need to be approved by a joint commission composed of one member from each of the negotiating parties. The process for approving those inspections could take as many as 24 days, which critics will claim is enough time for Iran to cover up any non-compliance.”
Moreover, it would appear that only representatives from nations that are friendly to the rogue Iran Regime will be allowed to conduct these inspections. Gary Bauer with American Values reports; “[I]nternational inspectors must ‘come from nations that have diplomatic relations with Iran.’ That means there will be no American inspectors allowed into Iran. Why would we agree to that?”
Of course, Barack Obama isn’t the only one spinning tall-tales about the “inspection” provisions of the deal. Congressman Don Beyer (D-VA) says: “Iran’s nuclear program will be under lock, key and camera 24 hours a day, 365 days a year. The eyes of the international community are on every centrifuge, every ounce of uranium, in all of Iran’s nuclear facilities.”
Really?
Bauer again: “Far from being under lock and key, we have to ask permission to inspect a site and then the Iranians have more than three weeks to scrub it. That’s not exactly the “anywhere, anytime” inspections that the administration was demanding in April.





NBC to Trump: You're Fired!

·         Source: Fox News 
·         by: Associated Press
·          
·         NBC entertainment chairman, Bob Greenblatt, had two words Thursday on whether Republican presidential hopeful Donald Trump would ever return as host of "The Celebrity Apprentice:" Absolutely not.

Greenblatt said that the show will not be back next season, but will return in the future with a new host.

NBC cut ties with Trump in June days after he made critical comments about Mexican immigrants and NBC canceled its airing of the Miss USA pageant, which Univision also decided not to air.

Greenblatt said he enjoyed working with Trump when the network was still in business with him.  
Source: Fox News

- See more at: http://americanactionnews.com/articles/nbc-to-trump-you-re-fired#sthash.ukfRRs79.dpuf

 

 

Lawmakers identify dozens of potential terrorists living in the U.S.

Senators Ted Cruz (R-Texas) and Jeff Sessions (R-Ala.) say they’ve used publicly available information to identify dozens of people who have links to terror organizations living in the United States thanks to the nation’s broken immigration system.
“Based on publicly available information, we have identified at least 72 individuals in the United States who, over the last year: have engaged in or attempted to engage in acts of terrorism; conspired or attempted to conspire to provide material support to a terrorist organization; engaged in criminal conduct inspired by terrorist ideology; or who have been sentenced for any of the foregoing. We would like to understand more about these individuals, and others similarly situated in recent history, and the nexus between terrorism and our immigration system,” they wrote in a letter to the Departments of Justice, State and Homeland Security.
The lawmakers produced a chart identifying 22 naturalized citizens with terror ties in war-torn and Muslim nations. As many as 50 more potential terror sympathizers are living in the U.S. under “unknown” immigration status or were American-born and have apparent ties to terrorist strongholds.
Many of the terror suspects identified by Sessions and Cruz hail from places like Bosnia, Sudan, Syria, Somalia, Yemen, Uzbekistan, Iraq and Cuba.
Sessions and Cruz have asked the DOJ, DHS and State Department to compile information, including immigration status, on the 72 people identified in the chart.
The lawmakers’ effort comes after a series of congressional hearings on a growing threat of homegrown Islamic terror in the U.S.

 

 

JAMES CASON, FORMER CHIEF OF MISSION AT THE US INTEREST SECTION IN HAVANA.

M. Aleman

https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
From Maria A. Lima
The Miami Herald, August 12, 2015

More tourists won’t change Cuba

BY JAMES CASON - jimccason@yahoo.com

On Friday, Secretary John Kerry opens up the new U.S. Embassy in Havana. Unfortunately, he shares many of the misconceptions advanced by former Secretary Hillary Clinton at her recent speech at Florida International University.

Her incursion into the debate on U.S. Cuba policy could have been a “teachable moment” had she been mindful of her academic audience and the danger of ignoring the facts when trying to justify an abrupt reversal of U.S. foreign policy. Instead she delivered another polemic on lifting what remains of the U.S. embargo.

Cubans, Clinton said, “want to buy our goods, read our books.” Yes, they do, and for 10 years now Havana has bought annually hundreds of millions of dollars of American foodstuffs on a cash-and-carry basis. As a former chief of mission at the U.S. Interests Section in Havana, I can attest that over the years, we distributed several hundred thousand copies of the Universal Declaration of Human Rights and tens of thousands of books in an effort to break the iron censorship imposed by Castro’s communist regime.

Promoting freedom just as we did in Eastern Europe, our efforts included shortwave radio broadcasts and distributing thousands of radio receivers.

The White House stood firmly behind American diplomats in Cuba. It did not yield even when the regime expelled a foreign-service officer for giving away copies of George Orwell’s Animal Farm. Orwell’s book was published years before Cuba’s Revolution, and is a quintessential depiction of totalitarianism. Cubans readily grasp the context and, ironically, it was President Bill Clinton who initiated grants to American NGOs to buy and distribute books and radios in the island. President George W. Bush continued the initiative.

What would be “new” in the 21st Century would be for Raúl Castro to repeal his book bans and cease his censorship, harassment, and imprisonment of writers, broadcasters, readers, and listeners. Little will change until the regime “normalizes” its relationship with its own people by respecting human rights and earning their consent to be governed by holding free elections.

More tourists won’t change Cuba. Millions of Spanish-speaking tourists have visited Cuba and brought no change; neither will English-speaking American tourists. In all my years in the Foreign Service, tourists never became a major source of support for people struggling to attain freedom. If tourists did have such influence, there would not have been so many 20th-century Latin American dictators.

The administration’s “new” Cuba policy is a reversion to earlier eras — before adoption of the Democratic Charter by the Organization of American States — when the United States routinely sided with the region’s dictators.

“Engagement” does not require acquiescing to dictators, and the issue today is not “engagement” versus “ no engagement.” The issue is: What kind of engagement? Sadly, the administration has made numerous concessions to Havana with no quid, pro quo in return.

In her speech, Clinton noted that President Bill Clinton ended his efforts to “normalize” relations with Cuba when Raúl Castro’s MiGs destroyed two small Cessnas flying in international airspace. Four men, who were searching for refugees adrift in the Florida Straits, were killed. At the time General Castro was Minister of the Armed Forces.

Mrs. Clinton suggested in her FIU speech that companies doing business in Cuba will push for political reforms. Companies now doing business in Cuba haven’t and don’t. American companies doing business in China, Burma, and other totalitarian states typically become apologists for the regimes — lest helping the victims of repression negatively impact their businesses.

What is really needed is for the world’s democracies to conditiontheir economic and political engagement with Cuba to specific internal reforms. That, would be a real new policy.

James Cason is mayor of Coral Gables and former ambassador to Paraguay. From 2002-2005, he served as chief of the U.S. Interests Section in Havana.

 

 

Gowdy Chimes In: Is Clinton above the law?

·         Source: Townhall 
·         by: Katie Pavlich
As you've probably read by now, Democratic presidential candidate and former Secretary of State Hillary Clinton had at least two top-secret, classified information emails stored on her private server. The FBI is currently conducting a criminal investigation and her server has been turned over.

The Clintons have always been known as the teflon couple, somehow capable of dodging any scandal that comes their way. But this time, things could be different.

As you'll recall, General David Petraeus was charged, prosecuted of convicted of improperly storing classified information in his home. The information Petraeus had was categorized at the lowest level of the classified tier. The information found on Clinton's server by the Inspector General is classified as top secret, the second to highest level.

So the question is now, will Hillary Clinton be treated equally under the law? Or will she get a free pass? Chairman of the House Benghazi Select Committee and former prosecutor Trey Gowdy believes in the former.  Source: 
Townhall
- See more at: http://americanactionnews.com/articles/clinton-under-the-law-or-above-it-gowdy-weighs-in#sthash.Vzvp6SFA.dpuf

 


Will Hillary Be Going To Prison Soon?

·         Source: Breitbart 
·         by: Patrick Howley

The Hillary Clinton campaign is pushing outright falsehoods as it attempts to defend itself against its private-email scandal, according to a top-level source and an inspector general memo.

A high-level government source familiar with the investigation spoke to Breitbart News on condition of anonymity, telling us the inspector general for the intelligence community confirms that some of Clinton’s emails were “classified when originated.”

And according to a memo signed Tuesday by I. Charles McCullough III, the inspector general of the intelligence community:

IC classification officials reviewed two additional emails and judged that they contained classified State Department information when originated. These officials referred the emails to State Department classification officials on 7 August 2015 for final determination on current classification. We will provide these documents once they have been properly marked by the State Department.
- See more at: http://americanactionnews.com/articles/will-hillary-be-going-to-prison-soon#sthash.nmkKQdgE.dpuf



MY FINAL EMAIL ON TRUMP!

Quintin George

Andrew Said It: Dump the Donald


Arthur Christopher Schaper is a blogger, writer, and commentator on topics both timeless and timely; political, cultural, and eternal. A life-long Southern California resident, Arthur currently lives in Torrance. Follow his blogs at The State of the Union and As He Is, So Are We Ministries. Follow him on Twitter @ArthurCSchaper. Email him atArthurSchaper@hotmail.com




Though I live in a swing district in Southern California, ardent conservatives (and sometimes progressives) stream out of the wood work to tussle.
While discussing the Big Ten Fox News GOP Debate, I told one fellow conservative that Megyn Kelly asked all the candidates great, tough questions. As a bona fide Trumpster, he went off like Mount Vesuvius, sputtering that she was unfair, biased, with an aggressive agenda. Guess what? The Marginalized Media is all that times ten. If Republican candidates cannot handle tough questions from “Fair and Balanced” friends and colleague, they need to go home now, because Big Media still wants to play by its own rules, all stacked against conservatives, Republicans, and everyone else fed up with the special interests pushing aside the public interest.
Another question: Why did this guy get angry, a fellow GOP who shared almost all of my views? Because the rhetoric of Trump sans “political filter” engages the enraged. If you criticize someone who speaks your speak, then you will get mad. However, emotional authenticity does not a leader define. It’s one thing to speak your mind, but you need to be in your right mind to change other minds.
Our heated discussion transformed from debate to outright shouting match. He called me weak and told a third party, pointing at me: “This one is giving conservatism a bad name.” With all due respect, that slur belongs to the Donald, except that Trump is not really conservative, and as Kelly wisely suggested, has just recently become a Republican.
In a way, the revelation of Trump the Democrat really isn’t.
The crux of Andrews’ argument? Trump supported the most illiberal politicians in recent memory. During the debate, he struggled to explain these strange bedfellows. Addendum: why is Breitbart’s flagship news site propping up Trump? Buzzfeed reports that the real estate mogul is buying up their intellectual space. If anyone wants to indictment media for unfair and unbalanced, perhaps more sites need to come clean about their benefactors.
Like most statist promises of bountiful job creation, government-engineered redevelopment math rarelyaddsup. Trump’s corporations have backed casino industry bailouts and wealth-redistributing “tax-increment financing” schemes — the very kind of taxpayer-subsidized interventions we’ve seen on a grand scale under the Obama administration.
Libertarian columnist John Stossel confronted Trump about his eminent domain bullying:
In the early Nineties, he wanted to expand one of his casinos in Atlantic City.
Vera Coking was in the way. The elderly widow had lived in a house in Atlantic City for more than 30 years, and she didn't want to move. So New Jersey's Casino Reinvestment Development Authority sued to "acquire" Coking's property.
It looked to me as though the government was robbing Coking to pay Trump. I confronted him about it: "In the old days," I said, "big developers came in with thugs with clubs. Now you use lawyers. You go to court and you force people out."
He replied: "Other people maybe use thugs today. I don't." True enough. Trump didn't send thugs after Coking; he sent the government.
Donald Trump, the Man of the People, wanted to evict Grandma.
These are third-party pundits who just want to hate, Trumpsters will contend.
Mark Levin, who loves Trump today, hated him four years ago, listing where Trump was fighting: with Democrats, even while Tea Party elements were fighting for influence (and winning).
Trump is NOT the real deal. He will get Obama re-elected. This is not a game. This is not a circus. He is not a conservative. He was happy to donate to Schumer, Weiner, & Emanuel campaigns last year. He was pro-choice recently and now claims to be pro-life. He sounds more & more like Ross Perot. If he runs as an Independent, Obama wins. We should not encourage this.
Still not convinced? Check out what The Donald had to say about the Democrats and himself.
I think Jesse Jackson has done himself really proud. And Michael Dukakis has done one hell of a job.
Jesse Jackson (among his many personal and political failings) called New York City ‘Hymie-town’. As for Dukakis: ask the victims of Willie Horton. No wonder Trump flirted with Oprah as VP. Who wants a new car?
In many cases, I probably identify more as Democrat. It just seems that the economy does better under the Democrats than the Republicans. Now, it shouldn't be that way. But if you go back, I mean it just seems that the economy does better under the Democrats.
At the first debate, Trump had to debate himself on single payer healthcare.
Now even Al Sharpton cannot help asking: “Is Donald Trump a Secret Democrat?” He even charted it on a black board, old school. Other sites are asking the same question.
George Will of the Washington Post stuck a fork in Trump-mania:
So, conservatives today should deal with Trump with the firmness Buckley dealt with the John Birch Society in 1962. The society was an extension of a loony businessman who said Dwight Eisenhower was “a dedicated, conscious agent of the Communist conspiracy.” In a 5,000-word National Review “excoriation” (Buckley’s word), he excommunicated the society from the conservative movement.
Buckley received an approving letter from a subscriber who said, “You have once again given a voice to the conscience of conservatism.” The letter was signed, “Ronald Reagan, Pacific Palisades, Cal.”
Today I echo Megyn Kelly: “When exactly did Trump become a Republican?”
He’s a Democrat. Andrew said it, George settled it. I believe it. Dump Trump.




HONDO RAMBLINGS... Today's NYPOST

Quintin George

https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
FILED UNDER HONDO

HONDO is a sports columnist who writes for The New York Post. 

Fidel Castro said Thursday, one day before the flag is raised at the new American embassy in Havana, that the U.S. owes Cuba millions of dollars for the 50-year trade embargo. In that case, don’t be surprised if sometime soon Obama accommodates El Comandante with a hefty check and also throws in a heartfelt apology. … The heat reportedly is going to be turned up on Huma Abedin, Hillary Clinton’s top aide, about her role in her boss’ email scandal. Word is it could get so bad she will long for the days when all she had to worry about was her husband, Anthony “A-Wad” Weiner, sending junk-mail to his girlfriends. … The server Hillary turned over to the Justice Department reportedly has been scrubbed clean. You have to give it up to the Portly Pantsuit — she definitely knows how to navigate her way through a scandal.
HONDO Divagaciones ... NYPOST de hoy
Quintin George
CLASIFICADO EN HONDO
HONDO es un columnista de deportes que escribe para el New York Post.
Said Fidel Castro jueves, un día antes de la bandera se levanta en la nueva embajada de Estados Unidos en La Habana, Cuba del la del que Estados Unidos debe millones de dólares por el embargo comercial de 50 años. Cuadro Que Fait, no se sorprenda si en algún momento pronto acomoda El Comandante de Obama con un cheque fuerte y aussi lanza en una sincera disculpa. ... El calor se informa, va a ser dado vuelta para arriba en Huma Abedin, tapa la ayuda de Hillary Clinton, sobre su papel en el escándalo de correo electrónico a su jefe '. Palabra es que podría conseguir tan malo que lo hará mucho tiempo para los días en que todo lo que tenía que preocuparse era su marido, Anthony "A-Wad" Weiner, el envío de correo basura a sus novias. ... El servidor Hillary entregado al Departamento de Justicia de los informes, ha-ha fregado limpio. Tienes que darle a la voluminoso Pantsuit - ella definitivamente sabe cómo navegar su camino a través de un escándalo.

#PlannedParenthood. Acabemos con los abusos de los Derechos Humanos

Hola, Lazaro R

Han pasado muchas cosas desde que hace una semana te hablé del tercer video de Planned Parenthood. Desde entonces ha habido dos nuevos videos que evidencian que en ocasiones sacan al feto vivo para poder obtener mejor sus partes y sacar más dinero. Buff. Se me hiela la sangre sólo de escribirlo.
En Estados Unidos el llamado aborto por nacimiento parcial es legal. Pero es tremendo. Matarle vivo y fuera del vientre de su madre para sacar más dinero…
Aún así hay empresas que siguen financiando la barbarie. ¡Con mi dinero NO!
http://www.citizengo.org/es/27342-starbucks-pepsi-y-johnson-johnson-siguen-financiando-planned-parenthood
Sólo hay una buena noticia: ATT nos ha escrito para informarnos que ya no ofrecerá la posibilidad a sus empleados de seguir financiando Planned Parenthood. ¡Bien!
Además, antes se habían descolgado Ford, Xerox y Coca-cola.
Pero sigue habiendo otras muchas empresas financiando el horror como Pepsi o Starbucks.
¿Podemos seguir usando shampoo Dove, comprar un jugo Ades a tu hijo, aderezar un sandwich con mayonesaHellmans (productos de UNILEVER), tomar una Pepsi, o ir a un Starbucks sabiendo que están financiando a una empresa que lucran con el comercio de órganos de bebés abortados?
Yo desde luego, Lazaro R no
http://www.citizengo.org/es/27342-starbucks-pepsi-y-johnson-johnson-siguen-financiando-planned-parenthood
Si ya firmaste, ¿puedes publicar esta campaña en tu muro de Facebook? Necesitamos que haya mucha más gente que les diga a los patrocinadores de la muerte "hasta aquí hemos llegado”.
Te cuento más cosas. En Planned Parenthood están desesperados. Han contratado a una empresa de relaciones públicas para gestionar la crisis. Se dedican a llamar a los canales de televisión pidiendo que no visionen los videos. Desgraciadamente en muchos casos lo están consiguiendo. Incluso han conseguido que en California los tribunales decreten la suspensión temporal de la emisión de los videos. ¡Toma libertad de prensa!
Afortunadamente, internet y las redes sociales, existen… No se puede tapar el sol con el dedo.
Además, han entrevistado a Abby Johnson, ex responsable de Planned Parenthood en Texas. Reconoce que sacaban cerca de 120.000 dólares mensuales por comercializar con los trozos de los bebés y que se lo vendían a las madres como que "colaboraban en proyectos altruistas para luchar contra el alzheimer o el cáncer”.
Se 'venden' de altruistas pero son empresarios de la peor especie, sin escrúpulo alguno. Ninguno.
http://www.citizengo.org/es/27342-starbucks-pepsi-y-johnson-johnson-siguen-financiando-planned-parenthood
Por último te cuento una columna que he leído que me ha impresionado. La firma un tal Ruben Navarrete que se reconoce 'pro-choice'. Dice que a lo largo de sus 2.000 columnas de los últimos 30 años ha evitado hablar del aborto. Esta vez rompe su silencio y aunque se declara 'pro-choice' reconoce que los videos le han desestabilizado.
Me parece que es una buena muestra de lo que estos videos están haciendo: remover conciencias.
Una última cosa: como sabrás, perdimos la propuesta del Senado americano para que Planned Parenthood dejara de recibir fondos federales. Hasta ahora reciben cerca de 500 millones de dólares anuales. Pero en septiembre llega el debate presupuestario. Espero que sea nuestra oportunidad. Te contaré ;)
De momento, podemos seguir pidiendo a las empresas que financian la industria de la barbarie que corten la financiación. En todo caso, nosotros podemos cortar su consumo:
http://www.citizengo.org/es/27342-starbucks-pepsi-y-johnson-jo
No 1024 “En mi opinión”  Agosto 15, 2015
“IN GOD WE TRUST” Lázaro R González Miño Editor
Lázaro R González para Alcalde del Condado de Miami
Si no desean votar por mí para alcalde de Miami Dade entonces les sugiero que voten por Ali-Baba y los Cuarenta ladrones. Así tendrán solamente 41 ladrones en el condado.

AMENPER: Candidato Demócrata Alternativo
Un hombre blanco Enojado 
El partido Demócrata ante la situación de su candidata Hillary Clinton perdiendo puntos en las encuestas frente al inelegible Bernie Sanders, un viejo comunista declarado, ha tomado el camino alternativo en su búsqueda de un candidato que se pueda enfrentar con éxito a los republicanos.
Fuentes sin identificar han podido obtener declaraciones exclusivas sin confirmar de  Debbie Wasserman Schultz directora del Comité Nacional Republicano en la que Debbie ha dicho que el partido se adaptará al nuevo modelo que parece prevalecer en el electorado.
“Estamos en una situación diferente a las elecciones anteriores, cuando un candidato podía ganar por ser un negro educado como Obama, o una simplemente una mujer progresista como Hillary Clinton” sin importar la agenda de gobierno que presentaran o su trayectoria política" dijo Debbie.
“Hemos visto en las primarias del partido republicano que el público ahora prefiere a un hombre blanco enojado, de ahí la posición puntera de Donald Trump en las encuestas”, 
Según las fuentes sin identificar, el comité del partido demócrata, reunido en sesión extraordinaria en una búsqueda exploratoria separó a los hombres blancos enojados dentro del partido y seleccionó al periodista-político demócrata de MSNBC, Chris Matthews, como el más indicado para enfrentarse a Donald Trump en caso de que este sea electo el candidato del partido Republicano. 
La similitud física y la enojada retórica de Matthews recuerda el estilo de Trump, lo cual lo hace el candidato perfecto para sustituir a Hillary Clinton.


AMENPER: La "Sinceridad" de los Políticos
Quizás las primarias republicanas se están percibiendo más como un referéndum a los políticos de parte de los votantes que realmente una decisión de voto partidista. 
Los tres candidatos que hemos visto subir inesperadamente en las encuestas, Donald Trump, Ben Carson y Carly Fiorina, no son políticos, Trump y Fiorina son empresarios y Ben Carson es un cirujano. 
El mensaje es que los votantes están cansados de los políticos, de que nos digan una cosa y cuando son electos se incorporen a la maquinaria del gobierno que nos exprime.
El gobierno no nos podría controlar si no dependiera del de doble lenguaje, eufemismo y mentiras directas de los políticos.
Los vemos de todas la gamas, desde los definitivamente dictatoriales que no esconden su amor por el gran gobierno a los que se nos venden de conservadores y amantes de la libertad de mercado para cuando se unen a la corte del gobierno usen sus instituciones para limitar nuestras libertades. 
Un ejemplo notorio es la imposición de las instituciones eufemísticamente. Si los políticos y sus lacayos en los medios corporativos describieran sinceramente describieran el IRS como una institución robándonos y abusándonos ideológicamente a nosotros en lugar de colectores de impuestos a nosotros, los estadounidenses podrían acabar finalmente contra ese nido de delincuentes.
Hay circunloquios que son evidentes y notorios, otros son más sutiles, con políticos y burócratas utilizando palabras para significar una cosa mientras escuchamos otra.
Para nosotros, nos venden la palabra  “seguridad nacional” como unas visiones de las tropas hostiles y terroristas que pueden invadir nuestras ciudades, pero para los políticos y burócratas, el término abarca todo lo que aumenta su poder. Seguridad nacional, por ejemplo, requiere que nos chupen de nuestros bolsillos aproximadamente $ 7 billones anualmente para que cuando viajamos en nuestros viajes de negocio o placer por avión nos  retrasan, acosan, y hasta nos agreden sexualmente palpándonos nuestros genitales en los aeropuertos, a pesar de las pruebas que han demostrado repetidamente que los métodos de seguridad de la TSA son una farsa.
Pero lo peor es el eufemismo en que han convertido la privatización, esta como la seguridad nacional, adaptada al lenguaje político para jodernos. El Diccionario indica privatización como lo hacemos: "para cambiar (una industria o negocio, por ejemplo) de propiedad gubernamental o pública o control a la empresa privada..." Pero cómplices del gobierno astutamente torcer las palabras. Y no estoy hablando de Cuba, donde todo el mundo sabe que privatización es un eufemismo para atraer a los incautos inversionistas, estoy hablando también de nuestros políticos “democráticos” en los Estados Unidos.
Cuando hablan de privatizar empresas del gobierno (o emplear sus sinónimos, "público-privada," "outsourcing", etc.), lo que pretenden ceder solamente algunas piezas de una industria o negocio a la empresa privada. Y mientras los contribuyentes suelen aplaudir la privatización porque esperan librarse del gobierno ineficiente, con su autoritarismo corrupto y costoso cuando ceda su autoridad en alguna zona de la tira, pero aquí está el problema,  en realidad los políticos y burócratas "privatizan" sólo cuando no disminuye su poder y su "ingreso". De hecho, a menudo aumenta el último: muchos esquemas de "privatización" cobran "honorarios" sin una correspondiente reducción de impuestos. ¿Cómo nuestros gobernantes se deben sonreír cuando sus votantes bien intencionados pero despistados los apoyan sus demandas a "privatizar" esto o aquello?_, ¡me parece estarlos viendo guiñando su ojo entre ellos para burlarse de nosotros!
Por ejemplo, las legiones de las víctimas de la TSA han estado clamando por la "privatización" de la Agencia. Con esto querían decir que las líneas aéreas manejaran su propia seguridad. Los pasajeros creemos correctamente que la entidad que ha pagado para transportarnos salvaguardará su inventario de mil millones de dólares y personal altamente capacitado, mucho más eficazmente, cortés y discretamente que burócratas con ningún interés en el negocio.
Podemos ver el ejemplo con la versión de los políticos de "privatización" de la TSA.
Extrañamente, el REP (aquí rep debe de leerse como reprensible no como representante) nuestro John Mica (R-FLA.), pretende ser el "padre" de este organismo degenerado.
Este hijo bastardo de Mica sigue su carrera eufemística bajo la tutela de nuestro representante,
Mica con frecuencia y reiteradamente (hipócritamente) pide que Congreso "privatizar" la TSA como sigue: "mientras que los aeropuertos pueden optar por inspectores privados, la TSA realmente contratar, supervisar y pagar por ellos. Esto precisamente es simplemente una réplica la situación antes de 9/11, excepto que la burocracia controla Aeropuerto de detección entonces fue la FAA. Así que no hemos resuelto el problema pero lo aumentamos.
En otras palabras, la «privatización» de Mica deja a los federales en control total, tal como eran antes y han sido desde el 9/11. De hecho, 21 aeropuertos en todo el país han ya "privatizados" tal como Mica informa. ¿Puede nombrarlos? No puedo tampoco, porque desde nuestra perspectiva no hay distinción.  Vengo de un viaje largo desde la Florida hasta Alaska y de vuelta, la seguridad del aeropuerto es una típica operación de cuando le das un uniforme que le da autoridad a ciertas personas que los conviertes en pequeños dictadores.  Estos civiles que nunca han sido oficiales de seguridad pueden destruir las vacaciones de cualquier viajero. Curiosamente, el TSA admite la falta de profesionalidad en su blog cuando publican muchos de los comentarios que los viajeros hacen de sus experiencias y sus opiniones sobre la supuesta «privatización», incluso después de que la TSA señala que no hay diferencia. La solución es fácil, una verdadera privatización con una empresa profesional que tenga la experiencia y capacidad sobre cómo aplicar un sistema de seguridad. Pero esto no puede suceder porque la corrección política lo impide, tiene que ser lo mismo una pareja de viejos como nosotros evidentemente de vacaciones que un par de hombres del medio oriente con un ticket de ida, no se puede diferenciar, porque esto sería un delito, no se puede perfilar. 
Además si la agencia se privatiza realmente tendrían un problema, tendríamos la pérdida de trabajadores sindicalizados, lo cual que sería una tragedia para su unión y realmente esto es la única razón verdadera por lo que la TSA se opone a la verdadera privatización.
 Podemos mantener los mismos principios para todos «privatización» del gobierno.
Aún no tenemos que dejar de aviación para otro ejemplo claro, un aeropuerto que hube de visitar en mi viaje, el aeropuerto de Chicago: la ciudad de Chicago arrendó el Midway Airport a un consorcio de compradores "privados". El acuerdo llegó a ser legendario tanto por su tamaño y su implosión definitiva en 2009, coincidente con la elección de un senador de Chicago de presidente.  Sin embargo fue otra víctima de la recesión. Pero su camino muestra todos los escollos de la «Privatización» del Leviatán del Gran gobierno que cooperó con grandes empresas para que cada uno pueda cosechar una ganancia — y dejo que el contribuyente pagara las pérdidas.
El arrendatario habría bifurcado más $ 2,5 billones para el derecho a operar el aeropuerto de Midway por dictados de la ciudad a cambio de recaudar los ingresos. La toma se comprometió a ser sustancial, ya que el gobierno seguiría otorgando a mitad de camino y aeropuertos internacionales de O'Hare un monopolio en el espacio aéreo comercial de Chicago.
El consorcio había planeado recuperar su cargo con la firma multimillonaria de los alquileres de carga líneas aéreas y concesionarios; los pasajeros han pagado más por todo, desde billetes de avión a aparcamiento. Ni podrían los contribuyentes esperar alivio o rebajas del saqueo de la ciudad de ellos, aunque teóricamente no pagaba facturas de Midway. De hecho, los políticos podrían incluso han pegado les con impuestos a la propiedad de Midway ya que contrato el consorcio lo exentas de tales cargas.
El público general es engañado parte del tiempo, es difícil conocer de todos estos hecho como los que conozco por razones especiales, pero que muchos no conocen, y estoy seguro que hay hechos que yo no conozco pero que otros conocen. 
Pero la cantidad de engaños se acumulan y cada día más los ciudadanos están entendiendo que los políticos y burócratas son los enemigos de la humanidad — su objetivo no es servirnos pero buscar los métodos para robarnos y esclavizarnos lo mejor que puedan.
El estado nunca debilita su propia energía. Las promesas de los políticos a través de la privatización  son tan falsas y retorcidas como su charla. Por eso el mensaje es que  el cambio que el pueblo quiere es que nos gobierne y administre alguien que no sea un político.


AMENPER: Obama Admits His Wife is a Transexual Man Named “Michael” (LaVaughn Robinson)
Michelle Obama, First Lady of the United States, was born Michael LaVaughn Robinson in Chicago, Illinois on January 17th, 1964.
He was the second son born to Fraser Robinson III, a well known cocaine dealer and union thug for Crime Lord/Mayor Richard J. Daley, and Marian Shields Robinson, a transient street prostitute who was diagnosed with the HIV virus in 1998.
He was a popular high school athlete and in 1982, he accepted a scholarship to play middle linebacker for the Oregon State Beavers.
After finishing a respectable rookie season with 88 tackles and 7.5 sacks, he suddenly dropped out of the school.
Fellow teammates observed that Robinson could regularly be heard lamenting over how he is a “woman trapped inside a man’s body”, and on January 13th, 1983, he underwent sex reassignment surgery at Johns Hopkins University School of Medicine.
To hide the shame of his new identity, Michael left Oregon State to attend Princeton University under his new legal name, “Michelle Robinson”.
Years later, he met Barry Obama Jr. a Kenyan immigrant who later became aware of Michelle’s ‘true’ identity. They subsequently married and adopted two children.”


AMENPER: Pidiendo Perdón
Nunca he podido entender la manera de razonar de la nueva izquierda progresista americana,
Ni siquiera los otros gobiernos comunistas que han tomado el poder en otras naciones se portan de la manera tan sumisa y masoquista como estos liberales americanos denigrando su historia.
Todo es pedir perdón por las “atrocidades” cometidas en el pasado por este país, en lo doméstico y en lo internacional. 
Los Estados Unidos, el faro del mundo libre, el ejemplo
de triunfo económico y democracia representativa,  la nación más generosa para con las otras naciones, la que más ayuda exterior concede a las naciones que lo necesita.
La nación que liberó del eje nazi-japonés a las naciones ocupadas, sin pedir un pedazo de la tierra liberada, solamente un cementerio para enterrar sus muertos; pero vemos que el actual presidente de esta nación no sabe hacer otra cosa que pedir perdón por habernos defendidos.
A los japoneses y alemanes después de derrotados esta nación se gastó billones de pesos en su reconstrucción con el plan Marshall, pero en vez de gracias lo único que nos  han dado es agravios y protestas por las bombas. Parece que esperaban que le tiraran flores mientras mataban a nuestros soldados en el frente.
A los japoneses-americanos le han pedido perdón y los han indemnizado por haber sido detenidos preventivamente durante la guerra. 
 Esto es una situación común en caso de guerra; no todos fueron detenidos, de hecho muchos sirvieron en el frente alemán, los detenidos eran los simpatizantes del emperador, y si eres simpatizante del enemigo es lógico que se te detenga y vigile.
Lo que quisiera ver y no he visto es a un gobernante japonés pedir disculpa a los americanos por las atrocidades cometidas durante la segunda guerra mundial,  el primer ministro japonés, Shinzo Abe, debiera pedir disculpas a los Estados Unidos, no los Estados Unidos a Tokio.

Me gustaría ver a Shinzo ruborizado de vergüenza, con la cabeza baja, pidiendo perdón al pueblo americano por los muertos con los Kamikazes y las torturas a los prisioneros de guerra.  ¿No vemos eso? Claro que  y es su privilegio tener la poca vergüenza de no hacerlo, pero nosotros tampoco debemos de tener la poca vergüenza de pedir perdón por algo que no hay razón por qué arrepentirse.


Still reluctant to issue a full apology for Japanese atrocities committed during the Second World War, the Japanese Prime Minister, Shinzo Abe, decided to apologize to the Confederacy instead. Speaking from Tokyo, Prime Minister Abe pointed out that since the 70th anniversaries of World War II overlapped with the 150th anniversaries of the Civil War, it was appropriate to issue an apology. “Besides,” said Abe, “my name is spelled in English just like that of Abe Lincoln, therefore it is most fitting for me to apologize for the atrocities carried out on the South.”


AMENPER: El promblema de INMIGRACIÓN CUBANA

Veo entre nosotros una válida preocupación sobre la situación migratoria a través de la frontera de Méjico, y nuestras demandas a nuestros políticos para que tomen acción sobre este problema.  Es un problema nacional y es lógica la preocupación, pero como cubanos es nuestro deber también el preocuparnos por el problema migratorio de nuestro patio.  La ley de ajuste cubano no tiene validez en estos momentos, como en el caso de Méjico, la ley de inmigración  existente es suficiente para proteger a un asilado político legítimo, no se trata de los años de implantación del sistema no por el régimen que es el mismo, pero por la cantidad de opositores en peligro que pueden ser manejados bajo la ley de asilo político si se aplicara correctamente.  El problema de la inmigración cubana actualmente, tiene la similitud con la mejicana de que se trata no sólo de inmigrantes económicos, pero que se nota una característica política a la inversa, los recién llegados son simpatizantes, no opositores del régimen enemigo de los Estados Unidos.
Este escrito que les paso a continuación de Fabiola Santiago en el Herald, es un ejemplo de la situación en que nos encontramos.  Es el deber y la obligación del legítimo exilio, el exigir a nuestros políticos la derogación de la ley de ajuste cubano, y el proteger las fronteras para evitar la quinta columna de Castro en nuestra comunidad.
Fabiola Santiago: Algunos inmigrantes de Cuba necesitan una segunda mirada
La Inmigración cubana está agitando un avispero de preocupación, con razón.
¿Son algunos de los cubanos recién llegados personas huyendo de la opresión? ¿O son inmigrantes económicos u oportunistas de dos caras que buscan sacar provecho de generosos beneficios del gobierno de Estados Unidos disponibles sólo a los refugiados cubanos?
¿Son los partidarios del régimen de Castro que están emigrando — en Miami de todos los lugares, porque temen cambio interno? ¿O porque no quieren quedar por fuera el botín de la vida al otro lado del charco?
¿O el peor de los casos, son los nuevos inmigrantes enviados del gobierno cubano, para revolver y crear problemas a la comunidad del exilio cubano? ¿Una nueva forma de crear la "Edad de compromiso" para espiar para Cuba? Es difícil saber con certeza.
Pero suficiente evidencia ha surgido en los últimos días de que algo siniestro está en marcha, y es el momento para la administración de Obama y las vertiginosas relaciones con Cuba a prestar atención a lo que está sucediendo en el vientre cubano de Miami y Tampa, también.
Es tiempo para investigar lo que es una estampida de Cuba para tocar suelo estadounidense y tomar en serio las acusaciones de los disidentes exiliados, que dicen que algunos de sus opresores en Cuba están viviendo en Miami y aprovechando la ley de ajuste cubano para convertirse en residentes y finalmente en ciudadanos de los Estados Unidos.
Vamos a tomar el caso de Jenny Freire Rosabal. En  un video del 2012   en Cuba, que claramente se ve a Jenny al frente de una manifestación en contra de los disidentes cubanos que se atrincheraron en su casa en la provincia de Camagüey.
De dentro de su casa, los disidentes están filmando la multitud enojada del barrio comprometidos en un "acto de repudio" contra ellos, como se llaman estos ataques violentos en Cuba.
Freire y su grupo con consignas procastristas y amenazas con patadas en la puerta. Los de la barricada de los disidentes, a su vez, están cantando "¡abajo Fidel! ¡Abajo Raúl! “y denunciando, en el aniversario de la masacre, el número de niños muertos cuando las cañoneras del gobierno cubano hundieron un remolcador lleno de familias huyendo en 1994.
Freire con unas brillantes medias amarillos y blusa roja visto sosteniendo una pancarta de cartón que dice "¡Viva la revolución!" y reuniendo a todo el mundo a su alrededor. Ella también está en la foto en el Internet en motines en Venezuela a  nombre del chavismo, una indicación de que es algo más que un activista local de la pequeña ciudad en Santa Cruz del sur.
Ahora, vamos a situarnos en Facebook en junio de 2015, y allí ella... está casada y vive en Miami. En su foto de perfil, posa sonriente frente a estantes de las tiendas llenas de mercancía.
El hombre que ha identificado Freire y traído la atención a su presencia en Miami,  es el hombre cuya casa ella atacó en 2012: el disidente Yoan David González, miembro de un grupo de prominente en la región oriental de Cuba.
El marido de Freire, Adalberto Duvernal, fue encontrado el lunes por un periodista de  Univisión 23  en su trabajo con  un fabricante de barcos en la salida del Palmetto Expressway, y confirma en cámara que Freire es la mujer que montó el video acto de repudio.
Duvernal afirma que su esposa fue "obligada a hacerlo" en Cuba para pasar como seguidora de castro y que le permitieran viajar fuera de la Isla. Había intentado cuatro veces a salir y no pudo, dijo. Tal muestra de doble moral: moralidad de dos caras, son comunes en Cuba.
Hemos visto este juego antes en generaciones anteriores, cuando las personas hicieron proclamas de amar a Fidel o de ser comunistas y más tarde desertaron en la primera oportunidad. Pero las personas rara vez fueron tan lejos como atacar violentamente a otros.
Pero este caso es todavía más repugnante, Duvernal acusa a González, el disidente, de ser "un criminal", la terminología del gobierno cubano preferido para humillar a los disidentes.
Duvernal, también un llegado reciente, dice que llegó como "refugiado político" el mismo y trajo a Freire con quien se casó en octubre,
Qué manera de burlarse de la ley de Estados Unidos y el concepto de este país como un lugar de refugio para los verdaderamente perseguidos políticos.
González dice que ha presentado una denuncia contra Freire con las autoridades de inmigración y la congresista Federica Wilson, en cuyo distrito vive. Wilson debe tomar el caso con la administración de Obama. Los cubanoamericanos en el Congreso también deben apoyar una investigación.
La política de inmigración de Cuba necesita mucha revisión y actualización.
Quién es quién, y quién está haciendo qué, no es una cosa difícil para investigar estos días, cuando todo el mundo siente la necesidad de estar en las redes sociales. No me tomó mucho seguir la impresión online de Freire y compañía para discernir quién es quién y para hacer las conexiones a los cubanos recién llegados de Miami, Tampa y Nueva York que tienen vínculos para ayudar a los partidarios del gobierno cubano.
Mirando para otro lado mientras violadores de los derechos toman ventaja de una política de compromiso generoso para beneficio personal y para impulsar su agenda no es una opción en un país que pretende defender la libertad y los derechos humanos como valores sagrados.
Cada presidente norteamericano ha cometido el mismo error: subestimar el régimen de Castro y sus tácticas — entre ellos empujando la emigración a su ventaja. Presidente Barack Obama debe pensar él mismo no es diferente y desarrollar cierto escepticismo y rápidamente.
Una cosa es perseguir la participación como una estrategia inteligente, un nuevo camino a seguir y otra cosa es dejarse tomar el pelo.

Pero cómo a mí no me pueden tomar el pelo porque hace rato que no tengo ninguno, y cómo sé que Obama no hará nada, creo que es mi deber y el de todo exilado denunciar con nuestros representantes la situación migratoria cubana y que de termine la ley de ajuste cubano.


AMENPER: Nueva moneda mundial podría comenzar una nueva era en las finanzas modernas
China pide una moneda mundial sustituir al dólar dominante, mostrando una creciente asertividad en la modernización de la economía mundial..
La propuesta de sorpresa por el gobernador del banco central de Beijing refleja la inquietud sobre sus vastas tenencias de bonos del gobierno estadounidense y añade a la presión de China para reformar un sistema financiero global dominado por el dólar y los gobiernos occidentales.
Un sistema de moneda única por defecto pide una autoridad económica única, y esto por defecto requiere una autoridad política única. Una moneda mundial no es sólo un golpe fiscal para los planificadores centrales; también es un paso hacia el gobierno mundial.
Sistemas sin monedas también permiten estructuras bancarias operar sin las consecuencias normales de los fundamentos de la oferta y la demanda
La crisis económica mundial muestra las "vulnerabilidades inherentes y los riesgos sistémicos en el sistema monetario internacional existente", dijo el gobernador Zhou Xiaochuan en un ensayo publicado el lunes por el Banco. Recomendó crear una moneda conformada por una canasta de monedas globales, controlada por el Fondo Monetario Internacional y dijo que sería de ayuda "para"lograr el objetivo de salvaguardar la estabilidad económica y financiera mundial.
Zhou no mencionó al dólar por nombre. Pero en una medida inusual, el ensayo fue publicado en chino e inglés, dejando claro que estaba destinado para un público extranjero.
China ha sido inquieta de depender del dólar para la mayor parte de su comercio y almacenar reservas de divisas. Primer Ministro Wen Jiabao pidió públicamente a Washington este mes para evitar cualquier respuesta a la crisis que podría debilitar el dólar y el valor de calcula $ 1 trillón de Pekín en bonos y otra deuda del gobierno de Estados Unidos.
Durante décadas, el dólar ha sido la moneda del mundo más ampliamente utilizado. Muchos gobiernos mantienen una gran parte de sus reservas en dólares. Petróleo crudo y muchos productos básicos están cotizados en dólares. Ofertas de negocios del mundo se realizan en dólares.
Pero la crisis financiera ha puesto de relieve los problemas económicos de América  — y por extensión del el dólar — puede causar estragos en las Naciones del mundo. China está en un aprieto. Para mantener constante el valor de su moneda — que ahora ha devaluado, el gobierno chino tiene que reciclar su enorme superávit, y la opción más grande y más líquida para invertirla es la deuda del gobierno de Estados Unidos.
Para mejor aislar a los países de los males de un país o una moneda, Zhou dijo que el FMI debe crear una "moneda de reserva", basada en acciones en el cuerpo de sus naciones de 185 miembros, conocidos como derechos especiales de giro, o DEG.
Dijo que también debe ser utilizado para el comercio, precios de productos básicos y contabilidad, no sólo de gobierno finanzas.
"Todo el mundo está de acuerdo también que la actual moneda de reserva mundial, el dólar, está ahí y seguirá ahí durante un largo periodo de tiempo," dijo el Comisario Europeo Joaquín Almunia el martes después de una reunión de la Comisión Europea. Pero muchos se preocupan dado que China es el principal acreedor de la deuda externa de los Estados Unidos, sede del dólar.
Zhou también llamado para cambiar cómo se valoran DEG. En la actualidad, se basan en el valor de cuatro monedas: el dólar, euro, yen y libra esterlina. "La canasta de monedas formando la base para la valuación de los SDR debe ampliarse para incluir monedas de todas las grandes economías",
Por primera vez en 35 años, un anuncio próximo podría comenzar una nueva era en las finanzas

AMENPER: El Caudillo
Cuando muchos que se sienten frustrados con su gobierno, un lider fuerte, alguien cuya principál característica y virtud es simplemente ser un caudillo, es un soplo de aire fresco. Pero muchas veces el ascenso al poder de este caudillo ha traído consecuencias nefastas para el país.
Históricamente, caudillos han dominado la lucha en tiempos de cambios necesarios – cuando hay un deseo masivo de que alguien tome el control y arregle lo que está mal con una nación.
Los ciudadanos frustrados no miran las calificaciones morales, filosoficas o capacidad de este caudillo, simplemente que reúne la cualidades de caudillo, que les dice lo que quieren oír de una manera clara y fuerte.
En Francia, fue Napoleón Bonaparte, en Rusia fue Vladimir Lenin,  en Italia fue Benito Mussolini, en Alemania fue Adolfo Hitler, en Cuba fue Fidel Castro, en Venezuela fue Hugo Chávez, hoy  en día, es Vladimir Putin en Rusia.
Todos ellos eran populares entre los del pueblo que desesperadamente querían alguien para "arreglar" los problemas del país. Todos ellos prometieron limpiar derechos y corrupciónes de los males de la sociedad por cualquier medio necesario. Pero en cada caso su elección hacía presagiar una crisis importante.
¿Por lo tanto, se elegirá a un caudillo en 2016 en los Estados Unidos de América?
Es demasiado pronto para saber. Pero el simple hecho de que millones de estadounidenses están dispuestos a aceptar a tal candidato por ser el "hombre fuerte" debe ser una llamada de atención para cualquier persona preocupada por su dinero, su jubilación o sus libertades.
Al principio de la aspiración de Donald Trump el viejo Paul, el congresista Dr. Ron Paul dijo estar preocupado por la situación, de hecho, él dijo:
"Hoy, los norteamericanos tienen miedo y quieren ser protegidos. Es este momento el tipo de personalidad del 'hombre fuerte', puede ser atractivo,  cuando el empuje viene empujar, es el que la gente tiende a votar. y esto me da miedo.
Dr. Paul continuó: "cuando la economía está deteriorada, los valores de la sociedad son violados, alguien como Trump lo podría hacer muy bien. Pero creo firmemente que abusaría del poder ejecutivo.
Paul y los libertarios no son los únicos preocupados, todos los que hemos vivido el auge del caudillismo en un momento de transición política, se preocupan por el surgimiento de un caudillo.
Para ser un caudillo no hay que tener un conocimiento de lo que realmente se necesita para hacer volver el país al cauce democrático o para resolver los problemas, simplemente denunciarlos de una manera agresiva y tener el carisma suficiente para ganarse el apoyo popular.  En esos momentos el pueblo le da su apoyo incondicional y él se encarga de destruir cualquier oposición a su caudillismo para obtener el poder total.
Este párrafo anterior es una descripción genérica de lo que es un caudillo latinoaméricano del siglo XX.
La pregunta que debemos hacernos es …¿Qué queremos? ¿Qué estamos buscando?  Un caudillo, o un presidente constitucional. 
Escogimos mal anteriormente, ¿Volveremos a cometer el mismo error?

AMENPER: Kim Jong-un mandó fusilar al viceprimer ministro
El viceprimer ministro de Corea del Norte, Choe Yong-Gon, fue ejecutado por expresar su malestar con políticas del líder Kim Jong-Un, informó este miércoles la agencia surcoreana Yonhap citando a una fuente anónima. Choe, en el cargo desde junio de 2014, fue ejecutado por un pelotón de fusilamiento en mayo, tras haber expresado su oposición a las políticas forestales promovidas por Kim, indicó Yonhap, según la cual su fuente cuenta "con conocimiento del Norte".  Tal parece que Choe Yong-Gon surigrió que las rosas del jardín forestal lucían mejor cuando eran rojas en vez de las rosadas plantadas por Kim Jong Un, esta actitud del primer ministro causó un ataque de llanto al máximo líder Kim Jong Un, quien estuvo recluido en sus habitaciones por una semana antes de ordenar la ejecución de “Cheo”, como llamaban sus amistades al primer ministro Choe Yong-Gon.
 A Cheo se le vio por última vez en la televisión estatal norcoreana el pasado mes de diciembre, durante la conmemoración del aniversario de la muerte del anterior líder, Kim Jong-ll, dijo este miércoles el ministerio surcoreano de Unificación.
Si se confirma la muerte de Choe, ésta sería la segunda ejecución conocida en lo que va de año, después de que el ministro de Defensa, Hyon Yong-Chol fuera aparentemente ejecutado en abril  por insubordinación al dormirse durante un discurso de Kim Jong.Un.
Como una diversión para a población Kim su  ideó un "espectáculo" para el fusilamiento de Hyon, según información ofrecida por un espía de Corea del Sur. La ejecución fue realizada con un arma antiaérea de origen soviético que aún es utilizada por ese país comunista. Y para hacer más grotesco el episodio, se "invitó" a cientos de personas para que fueran testigo del hecho. Después de la ejecución y como parte del acto, Kim Jong y el ministro de Defensa Hyon Yong, se reunieron en el podium y Jong y Yong se pusieron a jugar Ping Pong-
La agencia surcoreana también aseguró que Kim había ejecutado a decenas de oficiales y civiles, entre ellos su propio tío, desde que asumió el cargo tras la muerte de su padre, en diciembre de 2011.  
Según las fuentes de la agencia varios de los ejecutados eran sirvientes domésticos que no habían servido la leche de Kim Jong Un a la temperatura de su agrado.


AMENPER: Como lo encontré se los paso Donald Trump companies support ending Cuba’s trade embargo and sought visas to import at least 1100 foreign workers. *Reuter

Donald Trump's companies sought visas to import at least 1,100 workers
MICA ROSENBERG AND RYAN MCNEILL, REUTERS
Jul. 31, 2015, 11:45 PM 
Donald Trump is staking his run for U.S. president in part on a vow to protect American jobs.
But this month, one of his companies, the elite Mar-a-Lago Club resort in Florida, applied to import 70 foreign workers to serve as cooks, wait staff and cleaners.
A Reuters analysis of U.S. government data reveals that this is business as usual in the New York property magnate's empire.
Trump owns companies that have sought to import at least 1,100 foreign workers on temporary visas since 2000, according to U.S. Department of Labor data reviewed by Reuters. Most of the applications were approved, the data show.
Nine companies majority-owned by Trump have sought to bring in foreign waitresses, cooks, vineyard workers and other laborers on temporary work-visa programs administered by the Labor Department.
The candidate's foreign talent hunt included applications for an assistant golf-course superintendent, an assistant hotel manager and a banquet manager.
Two of his companies, Trump Model Management and Trump Management Group LLC, have sought visas for nearly 250 foreign fashion models, the records show.
Trump’s presidential campaign and a lawyer for the businessman declined to comment. The Mar-a-Lago Club could not be reached for comment.
The analysis of Trump's history of actively importing foreign workers comes as he has emerged as an early front-runner in the race for the Republican nomination in the November 2016 presidential election. Trump has positioned himself as a champion of American workers whose livelihoods are threatened by illegal foreign laborers and the offshoring of U.S. jobs.
“I will be the greatest jobs president that God every created," he said in announcing his candidacy on June 16. "I will bring back our jobs from China, Mexico and other places. I will bring back jobs and our money."
Trump generated both notoriety and buzz by singling out Mexican immigrants in the United States. “When Mexico sends its people, they’re not sending their best," he said in the speech. "They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists."
In a speech on July 11, Trump distinguished between those working legally and illegally in the United States, saying thousands of "legal" Mexicans - "incredible people" - have worked for him over the years.
The Labor Department records don't specify the nationality of the foreign workers sought by companies. But Trump could be bringing many Mexican workers into the United States.
Reuters examined records of applications for three categories of temporary work visas - the H-2A, H-2B and H-1B programs - submitted by employers to the Labor Department.
A controversial visa program
The temporary work visa program through which Trump's companies have sought the greatest numbers of workers, H-2B, brings in mostly workers from Mexico. Mexicans made up more than 80 percent of the 104,993 admissions to the United States on H-2B visas in 2013. The Trump companies have sought at least 850 H-2B visa workers.
The H-2B program, which receives little government oversight, is used by companies in sectors ranging from hospitality to forestry to hire foreign workers for temporary jobs. Companies must prove that the jobs are seasonal - and that they tried and failed to hire Americans.
U.S. government watchdogs have criticized the H-2B and H-2A programs over the years for failing to protect foreign and American workers alike.
In 2003, the Labor Department Inspector General said: “Abuses of these programs may result in economic harm to American workers and businesses, exploitation of foreign workers, and security risks associated with aliens who are admitted to this country by fraudulent means.”
This year, the Government Accountability Office published a report saying that workers in the country on H-2A and H-2B visas have experienced abuse, including being charged illegal recruiting fees, substandard housing and low pay.
The Mar-a-Lago, a luxury resort in Palm Beach, Florida, has sought the most foreign workers of the nine Trump businesses: 787 workers since 2006, according to the data.
This month, the resort filed paperwork seeking to bring in 70 foreign workers later this year on H-2B visas to serve as maids, cooks and wait staff, according to paperwork known as “job orders” published on the Labor Department's web site.
In addition to the resort and the modeling agencies, the Trump-owned companies identified in the Reuters analysis were Jupiter Golf Club, Lamington Farm Club LLC, Trump Miami Resorts Management LLC, Trump National Golf Club LLC, Trump Payroll Chicago LLC and Trump Vineyard Estates LLC.

(Additional reporting by Megan Twohey and Michelle Conlin. Edited by Michael Williams)

59% of Republican now support Ending America´s Trade Embargo with Cuba
Including several Donald Trump’s Corporations.
Marco Rubio is clear about his views on Cuba: He calls the Cuban government "immoral" and communist, and he doesn't think Americans should vacation there or do business with the island.
He has an entire section of his presidential campaign website dedicated to Cuba where he calls President Obama's concessions "flat out dangerous."
For Rubio, it's personal. His parents emigrated to the U.S. from Cuba in 1956 (before Fidel Castro came to power), a fact he highlighted in the first Republican debate last week.
But there's one problem for Rubio: big business and an increasing number of major donors don't agree with him on Cuba. That divide could eventually jeopardize his campaign's success.
Nearly three-quarters of Americans approve of U.S. efforts to restart diplomatic relations with Cuba, according to a recent Pew Research poll.
Related: Airbnb opens for business in Cuba
Two-thirds Republicans want to end trade embargo
Even among Republicans, 59% now support ending America's trade embargo with Cuba, according to Pew. Businesses have become especially active in pushing Congress and Republican presidential candidates to change their stances.
"The issue is done," says Kirby Jones of Alamar Associates, which advises companies on how to deal with Cuba. Jones has been to Cuba three times this year alone to accompany business leaders looking to make connections. Executives from JetBlue (JBLU), Pfizer (PFE) and MasterCard (MA) have also made recent trips to the island, and Netflix (NFLX, Tech30) and Airbnb have already opened up shop there.
Several companies owned by Donald Trump a Republican candidate are positioning for doing business in Cuba.
"Rubio's name does come up a lot. There's a reason for that," says Jones. "He's one of the few voices on that side. You just don't have very many anymore.
"President Obama began normalizing relations with Cuba in December. Since then, the U.S. has taken Cuba off of the official "state sponsors of terror" list, relaxed travel restrictions to the island (to an extent), and reopened an embassy in Cuba for the first time since 1961.
Secretary of State John Kerry will be in Cuba on Friday to raise the American flag at the new U.S. embassy in Havana.
Read the original article on Reuters. Copyright 2015. Follow Reuters on Twitter.



The Truth



M. Aleman

https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
Brilliance in 3 parts    
   Part I:   

A.  Back off and let those men who want to marry men, marry men. 
B. Allow those women who want to marry women, marry women. 
C. Allow those folks who want to abort their babies, abort their babies. 
D. In three generations, there will be no Democrats. 

I love it when a plan comes together! 

   Part II:   10 Poorest Cities in America (How did it happen?) 
City, State, % of People Below the Poverty Level 
1.  Detroit , MI 32.5% 
2.  Buffalo , NY 29.9% 
3.  Cincinnati , OH 27.8% 
4.  Cleveland , OH 27.0% 
5.  Miami , FL 26.9% 
6.  St. Louis , MO 26.8% 
7.  El Paso , TX 26.4% 
8.  Milwaukee , WI 26.2% 
9.  Philadelphia , PA 25.1% 
10. Newark , NJ 24.2% 

What do the top ten cities (over 250,000) with the highest poverty rate all have in common? 
Detroit, MI         - (1st on the poverty rate list) hasn't elected a Republican mayor since 1961 
Buffalo, NY       - (2nd) hasn't elected one since 1954 
Cincinnati, OH  - (3rd) not since 1984 
Cleveland, OH  - (4th) not since 1989 
Miami, FL       - (5th) has never had a Republican mayor 
St. Louis, MO  - (6th) not since 1949 
El Paso, TX  - (7th) has never had a Republican mayor 
Milwaukee, WI  - (8th) not since 1908 
Philadelphia, PA  - (9th) not since 1952 
Newark, NJ  - (10th) not since 1907
Einstein once said, 'The definition of insanity is doing the same thing over
and over again and expecting different results.' 
It is the poor who habitually elect Democrats....... Yet they are still POOR. 
  
   Part III:
"You cannot help the poor by destroying the rich. 
You cannot strengthen the weak by weakening the strong. 
You cannot bring about prosperity by discouraging thrift. 
You cannot lift the wage earner up by pulling the wage payer down. 
You cannot further the brotherhood of man by inciting class hatred. 
You cannot build character and courage by taking away people's
initiative and independence. 
You cannot help people permanently by doing for them, what they could
and should do for themselves." 
Abraham Lincoln
"Any man who thinks he can be happy and prosperous by letting the
government t take care of him had better take a closer look at the
American Indian."               
Henry Ford  
Politicians and diapers must be changed often, and for the same reason. 
S. L. Clemens  
Voting for Hillary Clinton is like buying a ticket on the Titanic, while
already knowing it's outcome! 



AMENPER: La Nueva campaña de Hillary Clinton…
La campaña de Hillary Clinton se está enfrentando a diferente problemsas.  Hillary Clinton tiene 67 años. Si ganase la nominación y después las presidenciales, tendría 69 en el momento de jurar el cargo de presidente. Si gobernase dos mandatos de cuatro años —lo máximo permitido por la Constitución de Estados Unidos— abandonaría la Casa Blanca con 77 años. o sea no es una jovencita que tenga el apoyo incondicional de los jovenes, no es carismática y ha mantenido alejada de la prensa, la carecterística de ser la primera mujer presidente se diluye por su falta de feminidad.
Los escándalos la persiguen y su record como secretaria de estado deja mucho que desear.
Un candidato como el comunista declarado Bernie Sanders le está empezando a dar dolores de cabeza.
Por esto la campaña está preparando una campaña para mejorar la visibilidad de la persona de Hillary, haciéndola más atractiva a otros sectores de la vida pública.
A continuación un avance de la nueva personalidad de Hillary Clinton.
 EMOTIVA , FEMENINA PATRIOTA Y EXÓTICA  AMIGA DE LOS JUDÍOS
LUCHADORA EN EL MEDIO ORIENTE,  ANGÉLICA, EXTRAYENDO LOS PROBLEMAS

AMENPER: DUPLICIDAD CLINTONIANA…
Esto lo pueden ver en el Web de Hillary Clinton, ustedes pueden comprar estos vasos y botones y el dinero irá a los fondos de una asociación de orgullo gay. Sin lugar a dudas es su privilegio el apoyar el homosexualismo, es su privilegio hasta practicar el homosexualismo, pero tiene que haber cierta consistencia en una figura pública con respecto a su conducta.
Hillary se nos presenta como feminista y defensora de los homosexuales, pero la Fundación Clinton ha aceptado como $40 millones en donaciones de Saudi Arabia, Oman, Qatar y los Emiratos Unidos.
¿Cuantos vasos para ayudar a la causa Gay les vendió en esos países donde el ser homosexual es causa de condena de ajusticiamiento siendo colgado por el pescuezo hasta que estire las piernas, y la mujer tiene menos valor que un trapo usado durante la menstruación de Megan Kelly?
Quizás haya alguna explicación sobre esta conducta en los correos electrónicos que presentará a la corte después de haberlos limpiado durante dos años, pero creo que nos vamos a quedar esperando.

Conservative Review previously sent.

Miriam Dopico




Please take the time to check the conservative review of all the Candidates.  The one previously sent was incomplete.  Check for the ones that have more RED DOTS, and WATCH them carefully.  The Yellow dot is not totally bad, but it means that are kind on the center of the issue.  The green DOT is the best record on the issues listed.
https://www.conservativereview.com/2016-presidential-candidates


AMENPER: Cuba ofrece asilo a Joaquín “El Chapo” Guzmán
Versión de artículo de “El Lumpen”

Fuentes sin identificar informaron que autoridades cubanas dijeron esta mañana que estarían dispuestas a otorgar asilo político en base a razones humanitarias al conocido capo de la droga mexicano Joaquín “El Chapo” Guzmán.

Las razones que esgrime el portavoz cubano es que el narcotraficante “podría ser de gran ayuda en los planes de expansión para el transporte urbano, el desarrollo del Metro de La Habana, la adaptación de los túneles populares abandonados desde los años 90 y la remodelación del sistema de alumbrado”.

Para Cuba es una posibilidad de contar con alguien capaz de echar a andar el proyecto del metro en menos de un año estando listo para los nuevos turistas que vengan de los Estados Unidos.
En su visita a la Capital cubana para la apertura de la embajada de los Estados Unidos, Raúl hubo de dar un recorrido al Secretario de Estado, John Kerry.  Parte del recorrido incluyó los túneles de la Habana y en su carácter de experto el Chapo acompañó a la comitiva. 
Preguntado sobre la presencia de El Chapo, el secretario Kerry dijo que había sido parte de la comitiva, pero que no había visto al Chapo.

El Chapo Guzmán ayudó a Cuba a la construcción de dichos túneles en 1991, y realizó numerosas visitas para supervisar las obras; “quiero volver y ayudar” dijo. “Puedo aportar mi experiencia en túneles a esa linda isla, me fascinan sus playas, las costas amplias sin mucha guardia costera, y la posibilidad de convertir todos esos túneles en vías de transporte subterráneo”

El Chapo, quien ya manifestó que su fuga fue inspirada y con colaboración de los cubanos dijo también que “vivir en Cuba es una maravilla, allí no tengo problemas de idioma, ni de nada, y tenemos el mismo sistema de valores”

El Chapo conversó animadamente por teléfono con DDR y planteo que “Cuba es una inspiración. 
Hice un túnel en la ducha, homenaje a los túneles populares de Fidel; tenía una escalera de 10 metros como para orientar la atenta de la TV; para poder ver los discursos de los líderes cubanos.
Hice otro túnel de kilómetro y medio, por gusto, por pasar el rato; metí tremendo sistema de ventilación y alumbrado, y armé una motocicleta, Berjovina.

“En todos estos aspectos con mi experiencia puedo ayudar al futuro de Cuba, me siento útil”

En los años noventa Cuba hizo miles de túneles por gusto.  Ninguno se utilizó y ahora con la presencia del Chapo en La Habana podrían tener un sentido utilitario al servicio de toda la población.


LAZARO R GONZALEZ Para Alcalde del Condado Miami Dade
Elecciones de noviembre 8, 2016
Escriba el nombre de Lázaro R González en la boleta electoral en el espacio en blanco Para alcalde del Condado Miami Dade.
Por favor dígaselo a sus amigos y familiares si quiere que se acabe el relajo, el robo, el descaro, la mala administración y que el gobierno le responda a usted, no permita más abusos.

 



I am distraught.
ESTA DIFICIL DE CREER 

FOX News is One of Top 10 Largest Donors to the Clintons

Christians and conservatives continue to be hoodwinked by FOX News. Not only has the organization been supporting the sodomite agenda, but they have also been one of the top ten donors to the Clinton Family since 1992.
Michael Lotfi reported:
To many, it seems contrary to intuition that Fox News could be one of the Clinton family's largest donors for the better part of two decades. Check your intuition at the door- it's true. According to Federal Election Commission and Center for Responsive Politics data, 21st Century Fox News Corp. has donated more than $3 million to Clinton family accounts. Overall, this lands Fox as the Clinton family's 9th largest donor over the course of the family's political involvement.
Top corporate and union donors to the Clintons over two decades, compared with top corporate and union donors to Obama's 2012 campaign.

Sadly, too many people think that FOX is giving them the truth all the time. They war against others who watch MSNBC, CNN, and the various other alphabet media corporations, who are basically owned by a few.
This is why it is always a good idea to watch or listen with discernment no matter who is reporting news to you. Personally, I would rather someone present to me the documentation and let me view it for myself, something I have often tried to do here. I make no attempt to disguise my bias towards Christianity, law or the Constitution. Otherwise, how would one know if someone was being unethical? Yet, I still make attempts to provide the documentation and if people want to continue on in their ignorance, that is their decision.
Considering the information above, one does find it ironic that the FOX hosts on Thursday evening would have asked Donald Trump about money he gave to Hillary Clinton:

Personally, I think Trump is a liberal. The fact that he claims Socialist, single-payer healthcare "works in Canada" and "Scotland" just points out that he does not believe in freedom, but socialism. The fact that the father of the Canada system claims it is a failure must have slipped Trump's mind at the time. Scotland is pretty much the same deal. I'll have more on the questionable actions of Donald Trump soon, but the point is that he was asked about this by talking heads whose company has supported the Clintons to the tune of over $3 million!
Hello pot? This is kettle! 


Gowdy Heard About Hillary’s Huge Trouble, And His Response Is One She’ll Hate…

"If she were interested in cooperation, she would not have done..."
Rep. Trey Gowdy, R-S.C., chairman of the House Select Committee on Benghazi, responded to the news that Hillary Clinton plans to turn over her email server to the Justice Department, in response to an investigation into the possible mishandling of classified information by the former secretary of state.
The move by the Bureau comes following the reports that the Intelligence Community’s Inspector General discovered four classified documents, to date, among those released by Clinton–two of which are “top secret,” the highest security classification.
Advertisement

RELATED STORIES

As reported by Western Journalism, Clinton stated during a press conference in March: “I did not email any classified material to anyone on my email. There is no classified material.”
Clinton’s campaign spokesman Nick Merrill said that “She directed her team to give her e-mail server that was used during her tenure as secretary to the Department of Justice, as well as a thumb drive containing copies of her e-mails already provided to the State Department.” Merrill added: “She pledged to cooperate with the government’s security inquiry, and if there are more questions, we will continue to address them.”
Fox News’ Bill Hemmer asked Gowdy on Wednesday morning if he expected full cooperation from Clinton now. “It’s hard not to laugh when I hear that,” Gowdy responded. “I know he’s in the business of being paid to say absurd things, but if that really was his intent and her intent, why did they set up this unprecedented email arrangement?”
Advertisement

TRENDING STORIES

“Why did she keep the emails for 20 months after she left the Department of State?” the congressman continued. “She did not turn them over then. Why did she delete emails after 20 months? Did all of the sudden she decide after 20 months, ‘This is too burdensome for me to keep a bunch of emails on my server, so let me not only delete them, but wipe the server clean.’
“If she were interested in cooperation, she would not have done any of the things she has done to date. This is not about cooperation. This is not about convenience. It’s about control. She wanted to control access to the public record. And she also got away with it, but she didn’t,” said Gowdy.
Hemmer asked Gowdy if Clinton’s alleged mishandling of classified information fit the same category as that for which Gen. David Petraeus was prosecuted and convicted.
“The same rules ought to apply irrespective of their station in life. So I am going to have to count on the [FBI] and [its director] Jim Comey, who has a reputation for evenhandedness and fairness. The same folks who investigated and prosecuted Gen. Petraeus are looking into the current allegations with respect to classified information. If the facts are the same, I would expect the result to be the same,” he replied.
Fox News senior judicial analyst Judge Andrew Napolitano believes Clinton’s breach is far more serious than Petraeus’. He said: “In his case it was ‘confidential’ materials, which is the lowest level of classification. In her case it is ‘top secret’, which is the highest level of classification.” In the case of Petraeus, the documents were in his home, while Clinton’s were on her personal server, making them vulnerable to hacking.
Gowdy released a statement Tuesday highlighting the severity of the former secretary of state’s actions.“This is a serious national security issue, and the seriousness of it should transcend normal, partisan politics.”




Big Lie # 1 July 17, 2015 by  170 Comments.

“INSPECTORS WILL ALSO BE ABLE TOACCESS ANY  SUSPICIOUS LOCATION… WHERER NECESSARY, WHEN NECESSARY”
FALSE: According to this faux arms treaty, there is a potential window of up to 24 days from the time when a request is made to visit a suspicious location to the time when the visit may actually occur. Of course, such a window would give Iran more than enough time to conceal any violations of the deal. Also, an “independent commission” will be empowered to review all requests and the provisions of the faux treaty also allow Iran to contest the request and even reject it outright.
ABC News, hardly a bastion of conservative opinion confirmed that contention: “Any inspections at those sites would need to be approved by a joint commission composed of one member from each of the negotiating parties. The process for approving those inspections could take as many as 24 days, which critics will claim is enough time for Iran to cover up any non-compliance.”
Moreover, it would appear that only representatives from nations that are friendly to the rogue Iran Regime will be allowed to conduct these inspections. Gary Bauer with American Values reports; “[I]nternational inspectors must ‘come from nations that have diplomatic relations with Iran.’ That means there will be no American inspectors allowed into Iran. Why would we agree to that?”
Of course, Barack Obama isn’t the only one spinning tall-tales about the “inspection” provisions of the deal. Congressman Don Beyer (D-VA) says: “Iran’s nuclear program will be under lock, key and camera 24 hours a day, 365 days a year. The eyes of the international community are on every centrifuge, every ounce of uranium, in all of Iran’s nuclear facilities.”
Really?
Bauer again: “Far from being under lock and key, we have to ask permission to inspect a site and then the Iranians have more than three weeks to scrub it. That’s not exactly the “anywhere, anytime” inspections that the administration was demanding in April.





NBC to Trump: You're Fired!

·         Source: Fox News 
·         by: Associated Press
·          
·         NBC entertainment chairman, Bob Greenblatt, had two words Thursday on whether Republican presidential hopeful Donald Trump would ever return as host of "The Celebrity Apprentice:" Absolutely not.

Greenblatt said that the show will not be back next season, but will return in the future with a new host.

NBC cut ties with Trump in June days after he made critical comments about Mexican immigrants and NBC canceled its airing of the Miss USA pageant, which Univision also decided not to air.

Greenblatt said he enjoyed working with Trump when the network was still in business with him.  
Source: Fox News

- See more at: http://americanactionnews.com/articles/nbc-to-trump-you-re-fired#sthash.ukfRRs79.dpuf

 

 

Lawmakers identify dozens of potential terrorists living in the U.S.

Senators Ted Cruz (R-Texas) and Jeff Sessions (R-Ala.) say they’ve used publicly available information to identify dozens of people who have links to terror organizations living in the United States thanks to the nation’s broken immigration system.
“Based on publicly available information, we have identified at least 72 individuals in the United States who, over the last year: have engaged in or attempted to engage in acts of terrorism; conspired or attempted to conspire to provide material support to a terrorist organization; engaged in criminal conduct inspired by terrorist ideology; or who have been sentenced for any of the foregoing. We would like to understand more about these individuals, and others similarly situated in recent history, and the nexus between terrorism and our immigration system,” they wrote in a letter to the Departments of Justice, State and Homeland Security.
The lawmakers produced a chart identifying 22 naturalized citizens with terror ties in war-torn and Muslim nations. As many as 50 more potential terror sympathizers are living in the U.S. under “unknown” immigration status or were American-born and have apparent ties to terrorist strongholds.
Many of the terror suspects identified by Sessions and Cruz hail from places like Bosnia, Sudan, Syria, Somalia, Yemen, Uzbekistan, Iraq and Cuba.
Sessions and Cruz have asked the DOJ, DHS and State Department to compile information, including immigration status, on the 72 people identified in the chart.
The lawmakers’ effort comes after a series of congressional hearings on a growing threat of homegrown Islamic terror in the U.S.

 

 

JAMES CASON, FORMER CHIEF OF MISSION AT THE US INTEREST SECTION IN HAVANA.

M. Aleman

https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
From Maria A. Lima
The Miami Herald, August 12, 2015

More tourists won’t change Cuba

BY JAMES CASON - jimccason@yahoo.com

On Friday, Secretary John Kerry opens up the new U.S. Embassy in Havana. Unfortunately, he shares many of the misconceptions advanced by former Secretary Hillary Clinton at her recent speech at Florida International University.

Her incursion into the debate on U.S. Cuba policy could have been a “teachable moment” had she been mindful of her academic audience and the danger of ignoring the facts when trying to justify an abrupt reversal of U.S. foreign policy. Instead she delivered another polemic on lifting what remains of the U.S. embargo.

Cubans, Clinton said, “want to buy our goods, read our books.” Yes, they do, and for 10 years now Havana has bought annually hundreds of millions of dollars of American foodstuffs on a cash-and-carry basis. As a former chief of mission at the U.S. Interests Section in Havana, I can attest that over the years, we distributed several hundred thousand copies of the Universal Declaration of Human Rights and tens of thousands of books in an effort to break the iron censorship imposed by Castro’s communist regime.

Promoting freedom just as we did in Eastern Europe, our efforts included shortwave radio broadcasts and distributing thousands of radio receivers.

The White House stood firmly behind American diplomats in Cuba. It did not yield even when the regime expelled a foreign-service officer for giving away copies of George Orwell’s Animal Farm. Orwell’s book was published years before Cuba’s Revolution, and is a quintessential depiction of totalitarianism. Cubans readily grasp the context and, ironically, it was President Bill Clinton who initiated grants to American NGOs to buy and distribute books and radios in the island. President George W. Bush continued the initiative.

What would be “new” in the 21st Century would be for Raúl Castro to repeal his book bans and cease his censorship, harassment, and imprisonment of writers, broadcasters, readers, and listeners. Little will change until the regime “normalizes” its relationship with its own people by respecting human rights and earning their consent to be governed by holding free elections.

More tourists won’t change Cuba. Millions of Spanish-speaking tourists have visited Cuba and brought no change; neither will English-speaking American tourists. In all my years in the Foreign Service, tourists never became a major source of support for people struggling to attain freedom. If tourists did have such influence, there would not have been so many 20th-century Latin American dictators.

The administration’s “new” Cuba policy is a reversion to earlier eras — before adoption of the Democratic Charter by the Organization of American States — when the United States routinely sided with the region’s dictators.

“Engagement” does not require acquiescing to dictators, and the issue today is not “engagement” versus “ no engagement.” The issue is: What kind of engagement? Sadly, the administration has made numerous concessions to Havana with no quid, pro quo in return.

In her speech, Clinton noted that President Bill Clinton ended his efforts to “normalize” relations with Cuba when Raúl Castro’s MiGs destroyed two small Cessnas flying in international airspace. Four men, who were searching for refugees adrift in the Florida Straits, were killed. At the time General Castro was Minister of the Armed Forces.

Mrs. Clinton suggested in her FIU speech that companies doing business in Cuba will push for political reforms. Companies now doing business in Cuba haven’t and don’t. American companies doing business in China, Burma, and other totalitarian states typically become apologists for the regimes — lest helping the victims of repression negatively impact their businesses.

What is really needed is for the world’s democracies to conditiontheir economic and political engagement with Cuba to specific internal reforms. That, would be a real new policy.

James Cason is mayor of Coral Gables and former ambassador to Paraguay. From 2002-2005, he served as chief of the U.S. Interests Section in Havana.

 

 

Gowdy Chimes In: Is Clinton above the law?

·         Source: Townhall 
·         by: Katie Pavlich
As you've probably read by now, Democratic presidential candidate and former Secretary of State Hillary Clinton had at least two top-secret, classified information emails stored on her private server. The FBI is currently conducting a criminal investigation and her server has been turned over.

The Clintons have always been known as the teflon couple, somehow capable of dodging any scandal that comes their way. But this time, things could be different.

As you'll recall, General David Petraeus was charged, prosecuted of convicted of improperly storing classified information in his home. The information Petraeus had was categorized at the lowest level of the classified tier. The information found on Clinton's server by the Inspector General is classified as top secret, the second to highest level.

So the question is now, will Hillary Clinton be treated equally under the law? Or will she get a free pass? Chairman of the House Benghazi Select Committee and former prosecutor Trey Gowdy believes in the former.  Source: 
Townhall
- See more at: http://americanactionnews.com/articles/clinton-under-the-law-or-above-it-gowdy-weighs-in#sthash.Vzvp6SFA.dpuf

 


Will Hillary Be Going To Prison Soon?

·         Source: Breitbart 
·         by: Patrick Howley

The Hillary Clinton campaign is pushing outright falsehoods as it attempts to defend itself against its private-email scandal, according to a top-level source and an inspector general memo.

A high-level government source familiar with the investigation spoke to Breitbart News on condition of anonymity, telling us the inspector general for the intelligence community confirms that some of Clinton’s emails were “classified when originated.”

And according to a memo signed Tuesday by I. Charles McCullough III, the inspector general of the intelligence community:

IC classification officials reviewed two additional emails and judged that they contained classified State Department information when originated. These officials referred the emails to State Department classification officials on 7 August 2015 for final determination on current classification. We will provide these documents once they have been properly marked by the State Department.
- See more at: http://americanactionnews.com/articles/will-hillary-be-going-to-prison-soon#sthash.nmkKQdgE.dpuf



MY FINAL EMAIL ON TRUMP!

Quintin George

Andrew Said It: Dump the Donald


Arthur Christopher Schaper is a blogger, writer, and commentator on topics both timeless and timely; political, cultural, and eternal. A life-long Southern California resident, Arthur currently lives in Torrance. Follow his blogs at The State of the Union and As He Is, So Are We Ministries. Follow him on Twitter @ArthurCSchaper. Email him atArthurSchaper@hotmail.com




Though I live in a swing district in Southern California, ardent conservatives (and sometimes progressives) stream out of the wood work to tussle.
While discussing the Big Ten Fox News GOP Debate, I told one fellow conservative that Megyn Kelly asked all the candidates great, tough questions. As a bona fide Trumpster, he went off like Mount Vesuvius, sputtering that she was unfair, biased, with an aggressive agenda. Guess what? The Marginalized Media is all that times ten. If Republican candidates cannot handle tough questions from “Fair and Balanced” friends and colleague, they need to go home now, because Big Media still wants to play by its own rules, all stacked against conservatives, Republicans, and everyone else fed up with the special interests pushing aside the public interest.
Another question: Why did this guy get angry, a fellow GOP who shared almost all of my views? Because the rhetoric of Trump sans “political filter” engages the enraged. If you criticize someone who speaks your speak, then you will get mad. However, emotional authenticity does not a leader define. It’s one thing to speak your mind, but you need to be in your right mind to change other minds.
Our heated discussion transformed from debate to outright shouting match. He called me weak and told a third party, pointing at me: “This one is giving conservatism a bad name.” With all due respect, that slur belongs to the Donald, except that Trump is not really conservative, and as Kelly wisely suggested, has just recently become a Republican.
In a way, the revelation of Trump the Democrat really isn’t.
The crux of Andrews’ argument? Trump supported the most illiberal politicians in recent memory. During the debate, he struggled to explain these strange bedfellows. Addendum: why is Breitbart’s flagship news site propping up Trump? Buzzfeed reports that the real estate mogul is buying up their intellectual space. If anyone wants to indictment media for unfair and unbalanced, perhaps more sites need to come clean about their benefactors.
Like most statist promises of bountiful job creation, government-engineered redevelopment math rarelyaddsup. Trump’s corporations have backed casino industry bailouts and wealth-redistributing “tax-increment financing” schemes — the very kind of taxpayer-subsidized interventions we’ve seen on a grand scale under the Obama administration.
Libertarian columnist John Stossel confronted Trump about his eminent domain bullying:
In the early Nineties, he wanted to expand one of his casinos in Atlantic City.
Vera Coking was in the way. The elderly widow had lived in a house in Atlantic City for more than 30 years, and she didn't want to move. So New Jersey's Casino Reinvestment Development Authority sued to "acquire" Coking's property.
It looked to me as though the government was robbing Coking to pay Trump. I confronted him about it: "In the old days," I said, "big developers came in with thugs with clubs. Now you use lawyers. You go to court and you force people out."
He replied: "Other people maybe use thugs today. I don't." True enough. Trump didn't send thugs after Coking; he sent the government.
Donald Trump, the Man of the People, wanted to evict Grandma.
These are third-party pundits who just want to hate, Trumpsters will contend.
Mark Levin, who loves Trump today, hated him four years ago, listing where Trump was fighting: with Democrats, even while Tea Party elements were fighting for influence (and winning).
Trump is NOT the real deal. He will get Obama re-elected. This is not a game. This is not a circus. He is not a conservative. He was happy to donate to Schumer, Weiner, & Emanuel campaigns last year. He was pro-choice recently and now claims to be pro-life. He sounds more & more like Ross Perot. If he runs as an Independent, Obama wins. We should not encourage this.
Still not convinced? Check out what The Donald had to say about the Democrats and himself.
I think Jesse Jackson has done himself really proud. And Michael Dukakis has done one hell of a job.
Jesse Jackson (among his many personal and political failings) called New York City ‘Hymie-town’. As for Dukakis: ask the victims of Willie Horton. No wonder Trump flirted with Oprah as VP. Who wants a new car?
In many cases, I probably identify more as Democrat. It just seems that the economy does better under the Democrats than the Republicans. Now, it shouldn't be that way. But if you go back, I mean it just seems that the economy does better under the Democrats.
At the first debate, Trump had to debate himself on single payer healthcare.
Now even Al Sharpton cannot help asking: “Is Donald Trump a Secret Democrat?” He even charted it on a black board, old school. Other sites are asking the same question.
George Will of the Washington Post stuck a fork in Trump-mania:
So, conservatives today should deal with Trump with the firmness Buckley dealt with the John Birch Society in 1962. The society was an extension of a loony businessman who said Dwight Eisenhower was “a dedicated, conscious agent of the Communist conspiracy.” In a 5,000-word National Review “excoriation” (Buckley’s word), he excommunicated the society from the conservative movement.
Buckley received an approving letter from a subscriber who said, “You have once again given a voice to the conscience of conservatism.” The letter was signed, “Ronald Reagan, Pacific Palisades, Cal.”
Today I echo Megyn Kelly: “When exactly did Trump become a Republican?”
He’s a Democrat. Andrew said it, George settled it. I believe it. Dump Trump.




HONDO RAMBLINGS... Today's NYPOST

Quintin George

https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
FILED UNDER HONDO

HONDO is a sports columnist who writes for The New York Post. 

Fidel Castro said Thursday, one day before the flag is raised at the new American embassy in Havana, that the U.S. owes Cuba millions of dollars for the 50-year trade embargo. In that case, don’t be surprised if sometime soon Obama accommodates El Comandante with a hefty check and also throws in a heartfelt apology. … The heat reportedly is going to be turned up on Huma Abedin, Hillary Clinton’s top aide, about her role in her boss’ email scandal. Word is it could get so bad she will long for the days when all she had to worry about was her husband, Anthony “A-Wad” Weiner, sending junk-mail to his girlfriends. … The server Hillary turned over to the Justice Department reportedly has been scrubbed clean. You have to give it up to the Portly Pantsuit — she definitely knows how to navigate her way through a scandal.
HONDO Divagaciones ... NYPOST de hoy
Quintin George
CLASIFICADO EN HONDO
HONDO es un columnista de deportes que escribe para el New York Post.
Said Fidel Castro jueves, un día antes de la bandera se levanta en la nueva embajada de Estados Unidos en La Habana, Cuba del la del que Estados Unidos debe millones de dólares por el embargo comercial de 50 años. Cuadro Que Fait, no se sorprenda si en algún momento pronto acomoda El Comandante de Obama con un cheque fuerte y aussi lanza en una sincera disculpa. ... El calor se informa, va a ser dado vuelta para arriba en Huma Abedin, tapa la ayuda de Hillary Clinton, sobre su papel en el escándalo de correo electrónico a su jefe '. Palabra es que podría conseguir tan malo que lo hará mucho tiempo para los días en que todo lo que tenía que preocuparse era su marido, Anthony "A-Wad" Weiner, el envío de correo basura a sus novias. ... El servidor Hillary entregado al Departamento de Justicia de los informes, ha-ha fregado limpio. Tienes que darle a la voluminoso Pantsuit - ella definitivamente sabe cómo navegar su camino a través de un escándalo.

#PlannedParenthood. Acabemos con los abusos de los Derechos Humanos

Hola, Lazaro R

Han pasado muchas cosas desde que hace una semana te hablé del tercer video de Planned Parenthood. Desde entonces ha habido dos nuevos videos que evidencian que en ocasiones sacan al feto vivo para poder obtener mejor sus partes y sacar más dinero. Buff. Se me hiela la sangre sólo de escribirlo.
En Estados Unidos el llamado aborto por nacimiento parcial es legal. Pero es tremendo. Matarle vivo y fuera del vientre de su madre para sacar más dinero…
Aún así hay empresas que siguen financiando la barbarie. ¡Con mi dinero NO!
http://www.citizengo.org/es/27342-starbucks-pepsi-y-johnson-johnson-siguen-financiando-planned-parenthood
Sólo hay una buena noticia: ATT nos ha escrito para informarnos que ya no ofrecerá la posibilidad a sus empleados de seguir financiando Planned Parenthood. ¡Bien!
Además, antes se habían descolgado Ford, Xerox y Coca-cola.
Pero sigue habiendo otras muchas empresas financiando el horror como Pepsi o Starbucks.
¿Podemos seguir usando shampoo Dove, comprar un jugo Ades a tu hijo, aderezar un sandwich con mayonesaHellmans (productos de UNILEVER), tomar una Pepsi, o ir a un Starbucks sabiendo que están financiando a una empresa que lucran con el comercio de órganos de bebés abortados?
Yo desde luego, Lazaro R no
http://www.citizengo.org/es/27342-starbucks-pepsi-y-johnson-johnson-siguen-financiando-planned-parenthood
Si ya firmaste, ¿puedes publicar esta campaña en tu muro de Facebook? Necesitamos que haya mucha más gente que les diga a los patrocinadores de la muerte "hasta aquí hemos llegado”.
Te cuento más cosas. En Planned Parenthood están desesperados. Han contratado a una empresa de relaciones públicas para gestionar la crisis. Se dedican a llamar a los canales de televisión pidiendo que no visionen los videos. Desgraciadamente en muchos casos lo están consiguiendo. Incluso han conseguido que en California los tribunales decreten la suspensión temporal de la emisión de los videos. ¡Toma libertad de prensa!
Afortunadamente, internet y las redes sociales, existen… No se puede tapar el sol con el dedo.
Además, han entrevistado a Abby Johnson, ex responsable de Planned Parenthood en Texas. Reconoce que sacaban cerca de 120.000 dólares mensuales por comercializar con los trozos de los bebés y que se lo vendían a las madres como que "colaboraban en proyectos altruistas para luchar contra el alzheimer o el cáncer”.
Se 'venden' de altruistas pero son empresarios de la peor especie, sin escrúpulo alguno. Ninguno.
http://www.citizengo.org/es/27342-starbucks-pepsi-y-johnson-johnson-siguen-financiando-planned-parenthood
Por último te cuento una columna que he leído que me ha impresionado. La firma un tal Ruben Navarrete que se reconoce 'pro-choice'. Dice que a lo largo de sus 2.000 columnas de los últimos 30 años ha evitado hablar del aborto. Esta vez rompe su silencio y aunque se declara 'pro-choice' reconoce que los videos le han desestabilizado.
Me parece que es una buena muestra de lo que estos videos están haciendo: remover conciencias.
Una última cosa: como sabrás, perdimos la propuesta del Senado americano para que Planned Parenthood dejara de recibir fondos federales. Hasta ahora reciben cerca de 500 millones de dólares anuales. Pero en septiembre llega el debate presupuestario. Espero que sea nuestra oportunidad. Te contaré ;)
De momento, podemos seguir pidiendo a las empresas que financian la industria de la barbarie que corten la financiación. En todo caso, nosotros podemos cortar su consumo:
http://www.citizengo.org/es/27342-starbucks-pepsi-y-johnson-johnson-siguen-financiando-planned-parenthood
Gracias, Lazaro R, por apoyar esta campaña. La verdad es que los videos de Planned Parenthood a mi también me han removido. Conocía intelectualmente la barbarie. Pero no es lo mismo que verla…
Cualquier novedad, te iré contando.
Un fuerte abrazo, 
Luis Losada Pescador y todo el equipo de CitizenGO




Lázaro R González para Alcalde del Condado de  Miami Elecciones de Noviembre 8 del 2016.  Use la boleta en blanco.
Por favor  infórmeselo a todos los familiares, vecinos y amigos, No aceptamos contribuciones monetarias Contacto: lazarorgonzalez@gmail.com
 “FREEDOM IS NOT FREE”

En mi opinión

http://enmiopinionlrgm.wordpress.com/hnson-siguen-financiando-planned-parenthood
Gracias, Lazaro R, por apoyar esta campaña. La verdad es que los videos de Planned Parenthood a mi también me han removido. Conocía intelectualmente la barbarie. Pero no es lo mismo que verla…
Cualquier novedad, te iré contando.
Un fuerte abrazo, 
Luis Losada Pescador y todo el equipo de CitizenGO

Lázaro R González para Alcalde del Condado de  Miami Elecciones de Noviembre 8 del 2016.  Use la boleta en blanco.
Por favor  infórmeselo a todos los familiares, vecinos y amigos, No aceptamos contribuciones monetarias Contacto: lazarorgonzalez@gmail.com
 “FREEDOM IS NOT FREE”

En mi opinión


No comments:

Post a Comment