Saturday, February 13, 2016

No 1154 "En mi opinion" Febrero 13, 2016

No 1154   “En mi opinión”   Febrero 13, 2016

“IN GOD WE TRUST” Lázaro R Gonzalez Miño  Editor
Lázaro R González Miño  para  Alcalde de Miami
AMENPER: Hay que leer los avisos
Voy a cumplir en unos meses 82 años, no me duelen ni los callos, no tengo ninguna enfermedad y aunque algunos no estén de acuerdo con esto, todavía tengo mis facultades mentales en orden.
Creo que el secreto es que no hago nada en exceso, no fumo cigarros, nunca lo he hecho, pero me fumo mi puro tabaco ocasional, nunca en exceso, tomo mi copa de vino con las comidas y algún trago ocasional, nunca en exceso, como bien, pero nunca en exceso, me ejercito físicamente pero nunca en exceso, soy tradicional y conservador en mi vida, tanto en mi condición física como mental, y políticamente, pero también soy conservador, pero no en exceso, si fuera conservador en exceso sería libertario, un libertario es un conservador libertino, y el libertinaje es un exceso.
En mi larga vida he visto que el ser conservador más que algo político una filosofía de un estilo de vida, la filosofía de la libertad. Ser conservador es pedir al gobierno que no nos ayude, que nos deje tranquilo que nos deje ayudarnos a nosotros mismos, que no interfiera con nuestra libertad y que nos respete la propiedad que adquirimos con nuestro trabajo.
Esto trabaja, y trabaja porque es lo natural en el ser humano, no hay nada más valioso para el ser humano que la propiedad que ha adquirido con su trabajo, ya sea un negocio o el dinero que ha recibido por su trabajo, y cuando dejas que la libertad funcione, la riqueza de la nación se beneficia.
No me pueden decir lo contrario porque es lo que he visto en mi vida,  Mi padre fue hijo de un guajiro en una pobreza total en los años de la depresión mundial, y de la pobreza con su ingenio y trabajo llegó a tener la mejor farmacia de su pueblo. Mi abuelo por parte de madre era un pescador de un bote de remos, porque no tenía dinero para comprar un motor, y llegó a ser Practico de Puerto de su pueblo.  Me casé y vi como el padre de mi esposa de ser el dueño de un carretón tirado por un mulo, llegó a tener una flota de rastras que repartían mazas de equipo de los centrales azucareros a todas las partes de Cuba. Y a la vez de la adquisición de bienes crearon trabajos y negocios para otros.
La libertad de empresa es la madre de la riqueza de la nación.  Hasta en los países socialistas europeos se puede apreciar esto, cómo lo también lo vimos bajo la dictadura de Batista.  En los países europeos a pesar de las leyes socialistas los empresarios, por la libertad de empresa, luchan con los impuestos y las regulaciones y pueden ver a esos empresarios desenvolverse con resultados en este ambiente hostil y crean trabajos en la economía privada.
¿Cómo me van a hacer el cuento que en la libre empresa los pobres siempre son más pobres y los ricos se vuelven más ricos?   Porque también como vi el caso de mis familiares, vi a muchos ricos perder sus riquezas haciendo malos negocios.
Pero el ser conservador no es ser un empresario triunfador, ser conservador no es ser capitalista, se puede ser capitalista se puede triunfar en los negocios y no ser conservador, porque todos los excesos son malos y esto es algo que también he aprendido en mi vida.
Existe el capitalismo salvaje y existen los capitalistas salvajes e inhumanos.
Y lo que he notado es que, con excepciones, porque no se puede generalizar, los capitalistas salvajes son los que han recibido su riquezas por herencia, los que siempre han vivido en la burbuja de la élite millonaria, y consideran que los que están fuera de la élite son inferiores y se pueden aplastar.
Lo que nos trae al ejemplo típico, el candidato a la presidencia, el millonario que nació con una cucharita de plata en la boca, y que le pusieron un pañal con un bolsillo que traía millones, Donald Trump.
Trump es el típico millonario que hace alarde de sus millones como si eso lo hiciera mejor que los demás.  Que hace negocios basado en su falsa idea de superioridad. 
Considera que es una “viveza” salirse a tiempo de un mal negocio, lo que le llaman bancarrota aunque esa viveza significa que los empresarios que han luchado día a día para avanzar sus empresas y que le extendieron crédito, pierdan el fruto de su trabajo.  Considera que tiene el derecho a  aplicar la ley de eminent domain, para incautarse la casa de una viuda para fabricar uno de sus casinos, porque él está muy arriba de ellos, él es mejor que ellos.
Tenemos que estar agradecido a Donald Trump, porque es como una clase de economía para enseñar de cómo un capitalista no es un conservador
Lo triste es que la mayoría no parece de haber aprendido la lección, el pueblo no se preocupa por aprender las lecciones que nos enseña la historia lo malo es que  todos tenemos que vivir en el mismo mundo y pagar las consecuencias de los que no aprenden de la historia.
Cuando conducimos en la carretera miramos a los rótulos de los avisos, tenemos que mirarlos porque esos avisos son los que nos pueden indicar el peligro de la carretera, no podemos ignorar esto avisos en la carretera como no debemos ignorar los avisos que se nos presentan en la carretera de la vida, ni podemos permitir que nos tapen los avisos con una cubierta de mentira.
Porque esto puede ser malo para la salud




Bernie Sanders and the Democrats by M.A. Rodriguez (4)

Miriam Dopico


From: <
Rovolta@aol.com>
Date: Thu, Feb 11, 2016 at 2:41 PM
Subject: Bernie Sanders and the Democrats by M.A. Rodriguez (4)
To: 
rovolta@aol.com, nafapac@aol.com
Bernie Sanders and the Democrats                                  By Michael A. Rodriguez 
We are now facing a socialist candidate running for president, Bernie Sanders and he is attracting the young people with his free education, $15 hourly rate and more welfare for everyone. Coming from a socialist country myself, I can testify that the leaders of socialist / communist nations lie to people by offering Utopia. This is an attractive political gimmick.  
It is a fact that, when socialists / communists get into power, they destroy everything making the rich and middle class poor, and the poor never gets out of being poor. Go to Cuba where after 50 years of a socialist government, Cuba is now a poor nation with falling apart infrastructures, where there is nothing to dream for, except becoming dependent of government programs and with no aspirations to prosper. The latest example is Venezuela and how a socialist government is destroying a rich country.
If the American voters elect Bernie Sanders as president, he will take the United States to a financial disaster. Bernie's programs will add $13 trillion to the already $19 Trillion debt under Obama. There will be a somewhat similar destiny under a Hilary Clinton. Our children and grandchildren will never be able to pay this debt. Bernie Sanders will increase taxes to pay for his POLITIAL REVOLUTION and our nation will become poor, with companies leaving the country, high unemployment and people losing their homes and savings to survive. We will see the Great Depression of 1929 once again. 
Bernie Sanders is offering free education; but, what good is having free education when there will be no jobs for the college graduates. Young people are dreaming and do not understand the consequences.
As a Christian Conservative, I pray that the Lord shows mercy for our people and our country to avoid having a socialist president after having 7 years of the present administration. Our only hope is to elect a conservative president to turn around our weak economy and a possible recession at the end of 2016. We need another Ronald Reagan to run our country and bring back prosperity. 
We need to eliminate regulations implemented by this administration and repeal the ObamaCare which are already causing problems for the growth of our economy and hardship for millions of families. Obama promised savings of $2500 for every family under the ObamaCare and we already know that this was a “BIG LIE.”  What we got is an expensive health care for every family with high premiums, high deductibles and high out pocket expenses. We need to repeal the ObamaCare and return $716 billion taken away from the Medicare to finance the ObamaCare debacle.
We need a President focusing on the national security. A president committed to defeat ISIS and terrorists determined to bring attacks on US soil and kill Americans. We need a President willing to stop 60,000 Syrian immigrants entering the United States without proper verification and the potential for an infiltration of terrorists in our country.  
BERNIE SANDERS OR HILARY CLINTON ARE NOT THE ANSWER. WE NEED A PRESIDENT WITH A NEW VISION FOR OUR COUNTRY. 
Thanks for reading this message.



¿Dirás presente?

Colegio Nacional de Periodistas de la Republica de Cuba - Exilio (CNP)

https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif

Para su amable publicación. viernes, 13 de febrero de 2016. ¡Gracias! 
HAS TU PARTE PARA RESTAURAR EL ORDEN Y LA UNIDAD EN EL CNP
== Celebrará la institución una Asamblea General 
HOY sábado, 13 de febrero de 2016 | 10 AM  ==
MIAMI, FL, EE.UU. [02.13.2016] En cumplimiento con el Articulo VII su reglamento,  el Colegio Nacional de Periodistas de la República de Cuba en el Exilio (CNP), convoca a todos los miembros de la histórica institución del Exilio cubano a una Asamblea General el sábado, 13 de febrero de 2016 a las 10 AM, en el Miami Dade College Interamerican Campus, Salón No. 401, 627 SW Avenida 27, Miami, Florida 33135.
La Asamblea General, máximo órgano de autoridad del CNP, se convoca para elegir libre y democráticamente la Mesa Electoral que supervisará las elecciones de la Junta Directiva que se celebrarán el sábado, 7 de mayo, como exige el reglamento del CNP.
Dado que el periodo del último decano y la Junta de Gobierno terminó el pasado 31 de mayo del año pasado, el CNP está acéfalo desde esa fecha. Por consiguiente, todos los miembros del CNP se reunirán el sábado, 13 de febrero a las 10 a.m. en el Salón 401 del Miami Dade College Interamerican Campus, para cumplir con lo que exige el Articulo VII(b) reglamento: la elección de una Mesa Electoral para convocar las elecciones generales del próximo 7 de mayo.
Según el comunicado, todos los miembros del CNP podrán participar “de forma ordenada y respetuosa” en el evento, sin ser discriminado por no estar al día en el pago de la cuota anual de $30 o por haber sido injustamente desterrado por el ex decano. Todos los que no estén al día con la cuota tendrán oportunidad de hacerlo, si así desean, pagando, con cheque, giro o efectivo, antes de iniciarse la Asamblea. 
Habrá estacionamiento gratis en el garaje adjunto al recinto, cuya entrada está en el lado norte de la calle 7 SW entre Beacom Blvd. y la avenida 27. El evento, convocado para restaurar el orden institucional y la unidad profesional de la organización, responde a la concisa y sencilla consigna: “Un solo Colegio con Junta de Gobierno electa, no impuesta”.
Para más información o para entrevistar a un miembro del Comité, por favor contacte
a la Sra. Wendy Guzmán al 786-447-6626 o al cnpcexilio@aol.com
++++++++++++++++++++
A continuación te incluimos: La Carta Legal al ex decano Romaní ordenando el cese del uso para beneficio personal monetario del nombre del CNP y de nuestra marca registrada
<+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+>
Colegio Nacional de Periodistas
de la República de Cuba - Exilio (CNP)

National Journalists Union
of the Republic of Cuba - Exile (CNP)

P.O. Box 350372, Jose Marti Station
Miami, FL 33135-0372
cnpcexilio@aol.com
Seccionales en California, Florida, Illinois, Nueva Jersey,
Nueva York, Tejas, Virginia, Europa e Iberoamérica
 © 2016 Colegio Nacional de Periodistas de la República de Cuba - Exilio (CNP)
<+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+><+>
CONFIDENTIALITY NOTICE: This e-mail transmission may contain confidential or legally privileged information that is intended only for the individual or entity named in the e-mail address.
If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution, or reliance upon the contents of this e-mail is strictly prohibited. If you have received this e-mail transmission in error, please notify the sender of the delivery error by replying to this message, then delete it from your system, and destroy all copies. Thank you.



Miriam Dopico: Limbaugh: Cruz 'Has Got to Be Your Guy' – 'Closest to Reagan'

By Newsmax Wires   |   
With conservatives across the country facing a critical decision whether to back Donald Trump, top radio talker Rush Limbaugh said Wednesday that true conservatives have no choice but to vote for Ted Cruz.

Limbaugh told his radio audience, "If conservatism is your bag, if conservatism is the dominating factor in how you vote, there is no other choice for you in this campaign than Ted Cruz…."
Limbaugh gave his powerful imprimatur to Cruz by adding, "This [Ted Cruz] is the closest in our lifetimes we have ever been to Ronald Reagan."

Cruz has finished first in Iowa caucuses, but performed, not unexpectedly, poorly in New Hampshire, coming in third place behind Trump and Gov. Kasich.

Now the election turns to South Carolina and a slew of southern states that will vote on Super Tuesday in March.
http://newsmaxtv.com/App_Themes/NewsmaxTV/images/tvwidget/nmxtvlogo.png
Latest News Update
http://www.newsmax.com/App_Themes/NewsmaxNew/images/NewsmaxTV/app_directv.pnghttp://www.newsmaxtv.com/App_Themes/NewsmaxNew/images/NewsmaxTV/app_nmtv.pnghttp://www.newsmaxtv.com/App_Themes/NewsmaxNew/images/NewsmaxTV/app_ios.png
http://www.newsmaxtv.com/App_Themes/NewsmaxNew/images/NewsmaxTV/app_dish.pnghttp://www.newsmaxtv.com/App_Themes/NewsmaxNew/images/NewsmaxTV/app_android.pnghttp://www.newsmaxtv.com/App_Themes/NewsmaxNew/images/NewsmaxTV/app_googletv.png
Soon, the Cruz campaign believes that his strong conservative and evangelical backing will put him ahead of GOP front-runner Donald Trump.
Limbaugh described Trump as a non-ideological candidate.

"Trump's not a Republican; he's not a Democrat," he said.

"He's running as a Republican, but he's way beyond any of this. His definition of conservatism was we're gonna conserve. We're gonna conserve our money. We're gonna conserve our whatever…. Donald Trump is not an ideological candidate. He doesn't look, for example, at Chuck Schumer and see a screaming liberal. And, by the same token, he doesn't look at Ted Cruz and see a screaming conservative."
Limbaugh praised Trump for creating a broad, new coalition of voters and turning the political system upside down, but offered little doubt about his own political leanings.

"This is not a criticism of Trump. But for those of you that conservatism's the answer and conservatism is the way, you have no choice here. Ted Cruz has got to be your guy. There's nobody even close.
Nobody."
Related Stories:
·          

Urgent: Rate Obama on His Job Performance. Vote Here Now!

Morning Jolt ... with Jim Geraghtyhttps://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/profile_mask2.png

Quintin George




https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEjRCoougozSXyz7sKntKTRtdrfAPg7BjT3zEfyAxVQ6PYg8TYmnJsUGItg-ki55x8jq3BHdcdmBUqIFt_CWissiT9hJGDI5YbH4pE_sSEobzQ8pNZMdn3oAlPeTndFXFC8Pn3nAocheGdGoYaIq1C08c94JkBL8JPbXg8Zy2TxXAQvYT0-yCQ=s0-d-e1-ft
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEi-LMULsOxJ3IXVtB7hPD31j3Ro1Id5aO6aTkFAA48n8p-6ebCNCbZ1J1OJDwI23AIfIp2GFNZoT1XoSD5DbufqciM4nzgABwPOHGwF3IT0rBhjTBp2ubBaS11-nTz5nsgxWInq33Sq3uJO_vSyBFjQivFve4VgCw=s0-d-e1-ft
February 11, 2016
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEi-LMULsOxJ3IXVtB7hPD31j3Ro1Id5aO6aTkFAA48n8p-6ebCNCbZ1J1OJDwI23AIfIp2GFNZoT1XoSD5DbufqciM4nzgABwPOHGwF3IT0rBhjTBp2ubBaS11-nTz5nsgxWInq33Sq3uJO_vSyBFjQivFve4VgCw=s0-d-e1-ft
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEi-LMULsOxJ3IXVtB7hPD31j3Ro1Id5aO6aTkFAA48n8p-6ebCNCbZ1J1OJDwI23AIfIp2GFNZoT1XoSD5DbufqciM4nzgABwPOHGwF3IT0rBhjTBp2ubBaS11-nTz5nsgxWInq33Sq3uJO_vSyBFjQivFve4VgCw=s0-d-e1-ft


Morning Jolt
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEi-LMULsOxJ3IXVtB7hPD31j3Ro1Id5aO6aTkFAA48n8p-6ebCNCbZ1J1OJDwI23AIfIp2GFNZoT1XoSD5DbufqciM4nzgABwPOHGwF3IT0rBhjTBp2ubBaS11-nTz5nsgxWInq33Sq3uJO_vSyBFjQivFve4VgCw=s0-d-e1-ft
... with Jim Geraghty


https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEi-LMULsOxJ3IXVtB7hPD31j3Ro1Id5aO6aTkFAA48n8p-6ebCNCbZ1J1OJDwI23AIfIp2GFNZoT1XoSD5DbufqciM4nzgABwPOHGwF3IT0rBhjTBp2ubBaS11-nTz5nsgxWInq33Sq3uJO_vSyBFjQivFve4VgCw=s0-d-e1-ft

Huge Turnout in Our Era of Political Resentment and Envy
A friend put it Wednesday night: “Our political system is set up as cycles of binary choices, and the two choices the ‘Live Free or Die’ state gave us last night are ‘free stuff’ or ‘strong-man authoritarianism, made up on the fly.’ These are not compatible with the principles which sustain our country.”
Thank you, Ian Tuttle:
Those who believe that politics is little more than personal psychodrama played out on a grand stage might be closer to the truth than usual this election cycle. Neither Trump nor Sanders, despite their claims, is ushering in a revolution. They are ushering in a politics more petty, vulgar, and low -- more animated by voters’ base inclinations -- than any in recent memory. If New Hampshire is any indication, voters are not about anything so high-minded as constitutional government or national security or racial justice or even “hope and change.” They’re about me getting mine, by hook or by crook. Free college, free health care, and winning.
This election is the Gollum-cry of the masses: WE WANTS IT.
In the Washington Examiner, Phil Klein offers a look at some Trump supporters. Here’s part of his conversation with Shawn and Virginia Dumais of Anderson, S.C., who argue for an end to all legal immigration as well as illegal immigration:
Both of them attributed the lack of job opportunities despite having college education to a flood of immigrants entering the country. Asked if they wanted to stop just illegal immigration or prevent all immigrants from entering the country, they both responded, “All of them.”
Shawn elaborated: “Get them the hell out of this country. This is our country. This ain’t theirs. If they can’t make a democracy in their own country, oh well. Don’t come over here and try to destroy ours. That’s the way I feel about it. The way I look at it, build a fence, and fry them all.”
Record for total turnout: Combing all voters -- Democrats and Republicans -- it was a record for a New Hampshire primary. In all, 538,094 people cast ballots. That beats the 2008 record of 527,349.
The Republican record was shattered: The final tally for GOP ballots cast was 284,120 votes. That beats out the 2012 Republican primary tally of 248,475.
Not the highest ever: That was, however, about 3,000 or so votes shy of the overall highest turnout on either side -- the 2008 Democratic primary (287,556).
Democratic turnout was big, but not a record: Sen. Bernie Sanders, I-Vt., said the Democratic turnout was “huuuuuge” (or is it yoooooooge?). Well, it was big. But not a record. The Democrats’ official tally came to 250,974. That’s more than 30,000 short of 2008. It is, though, the second-highest turnout for Democrats. (For reference, the third-highest was in 2004 when 219,787 Democrats cast ballots.)
Why Do Grassroots Democrats Let the Elites Run Their Party This Way?
Of course, all those Democrats’ voting may not have had as much impact on the process as they thought they did. Let’s do something unusual and check in with Russ Belville over at the Huffington Post:
I wonder what kind of surprise awaits the Millennial voter the more he or she sees the results of their hard work canvassing for voters to Feel the Bern.
First, in Iowa, they battle for a statistical tie, with just a quarter-percent of the vote between Hillary and Bernie. So, naturally, the delegates from Iowa are divided fairly. Bernie gets 21 delegates and Hillary gets... 29?
Next, in New Hampshire, Bernie demolishes Hillary in a 22-point landslide victory. So, naturally, the delegates from New Hampshire are divided fairly. Bernie gets 15 delegates and Hillary gets... 15?
What is this strange world where a Bernie tie is an 8-delegate loss and a Bernie landslide is a tie?
The answer is the “superdelegates,” those high-ranking lawmakers who automatically get a vote to decide who the nominee that is equal to about 10,000 grassroots primary voters. “In New Hampshire, it took convincing 60,631 voters to choose Bernie to match the choice of Gov. Maggie Hassan, Rep. Ann Kuster, Sen. Jeanne Shaheen, and three Democratic National Committee cronies for Hillary.”
Ace offers a sense of the delightfully awkward conversations we can now have with our Democratic friends:
Just say it while shaking your head sadly. Don’t make any positive statements; ask about it, as a question. They’ll answer the question themselves.
Just shake your head and say, “I just don’t understand how Clinton could lose in two races -- okay, she supposedly ‘won’ in Iowa, okay -- and have 394 delegates while Sanders only has 42. Do you understand this? I’m kinda dumb but can you explain this to me? Just doesn’t seem fair. Seems like income inequality all over again, writ large.”
That “writ large” makes no sense at all, and neither does the income inequality thing, but you’ll be talking to an Idiot and they’re impressed by words they don’t understand so it might be a good Politicsmanship gambit.
How about, “If your vote isn’t going to count because of the way the party system works, I guess requiring voter ID isn’t so disenfranchising after all, huh?”
‘This Is the Closest in our Lifetimes We Have Ever Been to Ronald Reagan’
A rave review for Ted Cruz from Rush Limbaugh:
When I saw what Jeb and Kasich were doing in New Hampshire at the last minute in order to get votes . . . They were going left as fast as Deion Sanders can backpedal. They were moving left faster than anybody I’ve ever seen go left. 
And I opened the program yesterday saying, “You will never, ever have to worry about that with Ted Cruz.” And then I expanded on it.  
And let me say one thing: If conservatism is your bag, if conservatism is the dominating factor in how you vote, there is no other choice for you in this campaign than Ted Cruz, because you are exactly right: This is the closest in our lifetimes we have ever been to Ronald Reagan. In terms of doctrinaire, understandable, articulated, implementable conservatism, there’s nobody closer.
People are arguing whether that represents a true endorsement or not, which is almost beside the point. Cruz can run that audio in ads throughout the primary and might as well make it his news slogan, “Ted Cruz: The closest in our lifetimes we have ever been to Ronald Reagan.”
John Kasich: Not a Clear-Cut Fiscal Conservative
Above, Rush says, “I saw what Jeb and Kasich were doing in New Hampshire at the last minute in order to get votes . . . They were going left as fast as Deion Sanders can backpedal.”
There are people in the GOP who are completely convinced that John Kasich is the true conservative in this race. Yesterday in the comments section, reacting to my piece on the common style of all John Weaver clients: “Kasich is solidly pro-life, pro-traditional marriage, is stellar on fiscal policy, is popular in a must-win swing state, and has about as much to do with Huntsman or McCain as Cruz does. Oh wait . . . he has their campaign manager . . . fatal!”
“Stellar on fiscal policy” -- let me introduce you to John Kasich’s expansion of Medicaid:
Ohio Gov. John Kasich’s Obamacare expansion passed another exciting milestone last month: $6 billion in new federal spending!
Can you believe how generous Kasich is with your money? He’s a regular Prince of Light and Hope.
Medicaid benefits for Ohio’s 650,000 Obamacare expansion enrollees cost $406 million in December. For context, that was more than the state’s higher education and criminal justice spending combined.
If you’re a fan of Obamacare, this represents a rip-roaring success. If you’re not, I should clarify that we are, in fact, talking about the John Kasich who is running for president as a Republican.
Since January 2014, Kasich’s expansion of Medicaid to working-age adults with no kids and no disabilities has added 5% of Ohio’s population to the welfare rolls and has cost federal taxpayers $6.4 billion.
In 2013, before Kasich vetoed the Ohio General Assembly’s ban on Obamacare expansion and expanded Medicaid unilaterally, critics said costs and enrollment would be higher than expected.
Who was right?
Kasich projected enrollment would reach 447,000 in 2020. He underestimated costs for the first 18 months by $1.5 billion.
The author of the above analysis, Jason Hart, is vehemently opposed to Kasich, but his math and figures check out and he’s on solid ground here. Maybe it’s a deal-breaker for you, maybe it isn’t, but there was a time when conservatives were at least quiet about their embrace of expansions of the welfare state.
ADDENDA: I’ll be in-studio with my friend and co-author Cam Edwards at 2 p.m. today on Cam and Company.



PUTIN AND THE POPE IN HAVANA

Charles Santos-Buch

Isolated Over Ukraine, Russian President PutinHunts For Possible Friends In Latin America

Russian President Vladimir Putin is heading to Latin America later this week for a three nation trip that includes stops in Cuba and Argentina before a meeting of the BRICS nations (an acronym coined by Goldman Sachs economist Jim O’Neil for the emerging superpowers of Brazil, Russia, India and China and later adding South Africa) in the northeastern Brazilian city of Fortaleza.
Officials at the Kremlin say the Russian leader is slated to meet with his Cuban counterpart Raúl Castro and his brother Fidel in Havana on Friday, before heading to Buenos Aires for energy and trade talks with Argentine President Cristina Fernández de Kirchner. 
Putin will also attend the closing ceremony of the 2014 World Cup, at which Brazil will hand over hosting duties to Russia who will hold the 2018 edition of the tournament.
The BRICS’ nations have in recent years taken their role as world leaders more seriously, with one of the main talking points expected to come out of the Fortaleza meeting being the creation of a development bank to rival the U.S.-influenced World Bank.
It’s trying to be an alternative to the U.N., Ben Mattern, a research associate at the Council on Hemispheric Affairs told Fox News Latino. Russia’s main goal is to create a more multipolar system across the globe that is also in opposition to U.N. and U.S. influence.”
SUMMARY
Ukraine and the West have accused Russia of fomenting the insurgency by sending troops and weapons, including tanks and rocket launchers. Moscow has denied providing soldiers or military equipment, saying that Russians fighting in the east are private citizens. The insurgents have shot down Ukrainian aircraft, but the military has a clear superiority in firepower.
While trade talks and BRICS relations are the official purpose for Putin’s foray to Latin America, many analysts see the true purpose of the trip as rallying support for Moscow’s efforts in the Ukraine at a time when Western powers have leveled heavy sanctions against Russia.
Ukraine and the West have accused the government of fomenting insurgency by sending troops and weapons, including tanks and rocket launchers. Moscow has denied providing soldiers or military equipment, saying that Russians fighting in the east are private citizens. The insurgents have shot down Ukrainian aircraft, but the military has a clear superiority in firepower.
Rebel leaders in the Ukraine have pleaded with the Kremlin for military assistance, and some prominent Russian nationalists have taunted President Vladimir Putin for failing to send troops to the Russian-speaking area.
Putin has so far resisted, wary of having more Western governments slap visa bans and asset freezes on Russian officials and members of Putin's inner circle after Russia annexed the Ukraine's Black Sea region of Crimea in March.
Russia’s moves have made the country broadly unpopular across the globe, especially in the United States and Western Europe, with more than six in ten people in Poland, Germany, Italy, Spain, France, the U.S. and the United Kingdom having an unfavorable image of Russia, according to figures compiled by the Pew Research Global Attitudes Project.
Isolated from the U.S. and many European powers continues, Putin is on the hunt for new spheres of influence to bolster Russian support on the international stage.
One of the countries on Putin’s list is Argentina, which has for decades had its own territorial dispute with a foreign power in regards to the Falkland Islands – or the Islas Malvinas to Argentineans.
Argentina’s Fernández de Kirchner won points with Putin for her comments during a press conference in France over what she called the world powers’ double standard in the settlement of international disputes.
If the Crimea referendum is non-valid, which took place just a few kilometers away from Russia, much less validity can be attributed to an overseas colony, 13,000 kilometers away,” she said in reference to the Falklands, according to MercoPresshttps://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEiNr4acuhOj1f9sgA7vvKNfeIKhrCzM7ueF8bTNlvFxhNm8WAb0I1CHwLM6oKCIQL4UjtnXIOn3D6QMePABMzxBKcTKYY5u4YwNH6JDHBgXWN9fstPLcIEd9prYek3oDwK7J3J4fc3SzkUSmzA2Oqu1hj6HXJFApaGZdM18los=s0-d-e1-ft.
The support for Russia’s move into the Crimea earned the politically struggling Fernández de Kirchner a phone call of thanks from the normally stoic Putin and now a trip to her nation for talks. 
Russia is looking to the Argentineans to be supporters of the Russian cause in the Crimea,” Peter Hakim, a senior fellow at the Inter-American Dialogue, a Washington- 
based think tank, told FNL. Putin knows he will get a very good reception there.”
Putin’s first stop in Cuba is what Hakim calls “more historical than anything,” given the two nations long ties dating back to the days of the Soviet Union, but is also a continuing sign of the Kremlin’s support of its old ally after Russia ratified earlier this week an agreement that will write off 90 percent of Cuba's $35.2 billion debt to the Soviet Union.
"Fidel is the last of the Mohicans with whom Putin can discuss the global order of the present and the future," Vladimir Orlov, head of the PIR center, a Moscow think-tank, told Agence France-Pressehttps://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEiNr4acuhOj1f9sgA7vvKNfeIKhrCzM7ueF8bTNlvFxhNm8WAb0I1CHwLM6oKCIQL4UjtnXIOn3D6QMePABMzxBKcTKYY5u4YwNH6JDHBgXWN9fstPLcIEd9prYek3oDwK7J3J4fc3SzkUSmzA2Oqu1hj6HXJFApaGZdM18los=s0-d-e1-ft.
What is probably most telling about Putin’s motives on the trips are the nations that he decided to pass over. Ideological allies – and existing supporters of Russia’s claim in the Crimea – like Venezuela and Nicaragua did not warrant a visit from the Russian leader on his Latin American visit.
Analysts claim that this is a less a snub to the governments of Venezuela’s Nicolás Maduro and Nicaragua’s Daniel Ortega than it is Putin making a politically savvy move by searching out newer supporters apart from his socialist friends. Another reason for Putin skipping over Venezuela would be that, besides a lack of any real trade between the two oil producing nations, Venezuela has lost some of its sway on the world stage since Maduro took office following the death of leader Hugo Chávez and the country becoming embroiled in widespread unrest.
Maybe if Chávez was alive then he would have gone, Hakim said.
Putin arrives in Havana on Friday before jetting off Saturday to Argentina. He will attend the final game of the World Cup Sunday as part of a four-day visit to Brazil.
The Associated Press contributed to this report.
Follow Andrew O'Reilly on Twitter @aoreilly84.


February 12, 2016 Morning Jolt ... with Jim Gerahty The Coming Dem-aggeddon

Quintin George

Hello Lazaro R Gonzalez,

Is it possible to double your retirement account in the midst of a market crash?

Most people will say it's impossible.

After all, most people LOST half of their money in the 2008 crash.

I also thought this was impossible.

But then I heard the story of Jeff P., in Chicago.

He wasn't a "finance guy.” He just worked in the insurance business.

But even though he had no formal training in finance, he hoped he would make money in the markets… and maybe even get rich.

So he started subscribing to several advisory services. But none of them made him money.

He says: "I followed various gurus on my way to losing money year after year, and depleted several different trading accounts.”

After losing a lot of money, he gave up and quit investing for five years.

But then in 2005, he picked up a little-known book that, according to Jeff, changed his life.
 

Inside this book, he found step-by-step instructions on how to make money in both up and down markets. After reading the book, he said:

"It was the proverbial 'aha' moment that I had spent 20 years looking for.”

[Editor's note: Click here to see what these instructions are all about.]

Jeff started following the instructions in February 2006, with $100,000 he had saved with his brother.

When the markets started to crumble in 2007–08, he didn't know what to expect.

Would the theory explained in the book work out in real life?

He didn't know if this strategy would really prove itself and make money in one of the worst market environments ever.

But in 2009, AFTER the collapse, he looked at his account statement and couldn't believe the results.

He now had about $300,000.

He tripled the size of his account. And he didn't have one single losing year during that period.

In 2008 alone, when everyone got creamed, he made a small fortune. He said:
 

"I made just under 100% return in 2008. I doubled my money in the greatest financial debacle of my lifetime.”
 

[Editor's note: Click here to learn exactly how Jeff managed to triple his account during a market crash.]

The author behind the book that changed Jeff's life?

His name is Michael Covel.

And the popular website Business Insider has confirmed that…

"Those who have listened and taken heed to his advice have done well in the wild markets over the past… years, while buy-and-hold investors have ridden the proverbial price roller coaster to zero returns or worse.”

He has just released an online video with more instructions on how to make money in both up and down markets.

"It doesn't involve anything complex, such as options or any complicated strategy. It's very simple. And you don't need a lot of money to get started,” says Mr. Covel.

"It's really shocking that not many people know how to follow these instructions,” continues Mr. Covel.

The few people who know about this have already made a lot of money.

One gas station worker turned $5,000 into more than $5.3 million. Another man started with just $30,000 and went on to retire with more than $10.1 million. And a former soybean farmer made so much money that he bought a 164-foot yacht.

I know these are unbelievable numbers. But this new video that's been circulating online has all the proof.


Click here to watch the video and see all the proof, while it's still available.

Elecciones en noviembre, 2016
LAZARO R GONZALEZ
Para Alcalde del Condado Miami 2016
Escriba el nombre de Lázaro R González en
el espacio de la boleta electoral en blanco
Hágalo para acabar el relajo, el robo, el abuso, el descaro, la mala administración y haga  que el gobierno le responda a usted y no que sea un feudo de los políticos ladrones y descarados inescrupulosos, no permita más abusos.
Envie nuestros mensajes a sus amigos y conocidos.
 “NO Donaciones de Dinero”

Lázaro R González, Candidato a Alcalde
del Condado Miami en la boleta en blanco.
“Que DIOS nos ilumine en este empeño”
     lazarorgonzalez@gmail,                          305 898 4146
“Nuestro Plan”
> Eliminar las cosas incorrectas: Abusos contra los ciudadanos, Reparar las cosas malas de este gobierno y otros gobiernos anteriores, estupideces,  derroche de dinero público malas decisiones, favoritismo, amiguismo, prácticas nefastas.
>El actual Alcalde y sus comisionados apoya a los Tolls y las cámaras de los semáforos. Y ahora quieren poner otras cámaras en la parte no incorporada. A pesar que ya se sabe que los accidentes en las esquinas donde hay cámaras han subido en un 22%  Regresar las carreteras a los ciudadanos. Se han apoderado de las carreteras locales y nuestras calles explotando a los ciudadanos ilegalmente, porque todo esto se construyó con nuestro dinero. No solo le da apoyo al MDX sino que también quiere que lo nombren presidente del MDX. QUE DIOS NOS COJA CONFESADOS. Si ahora los miembros del MDX tienen salarios de más de 100,000 dólares imagínense cuando el este ahí y lleve con el a todos los vice alcaldes y toda su ralea.  Esto es un abuso y un descaro. La historia de Giménez en eso de sacarles dinero a los ciudadanos es un experto.                                                                        
>Hace unos cuantos meses se nos pidió nada más que 30,000 millones de dólares para reparar el sistema del alcantarillado de Miami y yo por lo menos no he visto hacer un hueco para reparar ningún alcantarillado todavía pero el dinero ya si está ahí sacándonos en formas de taxes adelantados para gastarlo. ¿Qué paso donde está el dinero cuando van a empezar a hacer el nuevo alcantarillado de oro de Miami? ¿A dónde fue a parar todo el dinero que nos cobran por servirnos el agua y los impuestos que cobran para mantener los alcantarillados?
>También nos pidieron “Los intocables de la Comision de Educacion”  al el pueblo de Miami aprobó que se le dieran Doce mil Millones de dólares para el Departamento de Educación para reparar las escuelas. También me pregunto a donde se fue todos los millones que recaudan de impuestos a los ciudadanos todos los años La comisión de Educación. Yo no he visto ni siquiera una persona con una brocha pintando una escuela o cogiendo una gotera en los techos.
>Giménez no hablo nada mas de los autos de la policía que recientemente se encontraron un edificio de parqueo con cientos o miles de carros para el condado o la policía, supuestamente destinados a la policía, que se estaban pudriendo en un parque porque nadie los uso. La prensa formo el escándalo y todo el mundo se disgustó y protesto. Pero nada paso. Quién es el culpable de que esto ocurriera.  A quien despidieron? ¿A quién han puesto en la cárcel?
>Tampoco Gimenes no hablo nada del el Jefe de la policía de Miami apareció muerto en su propia casa; primero dijeron que había sido asesinado, y después entonces lo suicidaron y de pronto la prensa no hablo más del asunto y todo el mundo se quedó “El dinero cierra las bocas”  Por fin se suicidó o lo suicidaros.  Y aquí paz y en el cielo gloria: Sun Centinel. Tuesday Oct. 6, 2015. 
>Otro de los problemas más acuciantes es la locura del incremento de los taxes de la propiedad. En esto hay algo que es repugnante por parte del departamento de taxes a las propiedades de Miami, han tenido el desparpajo de decir que los taxes no han sido aumentados. Que falta de respeto a la inteligencia de los ciudadanos porque SI SE SUBIEROSN LOS TAXES. EL VALOR DE LA PROPIEDAD SI FUE ELEVADO “Y MUCHO ESTE ANO” ALGO QUE LO HACEN TODOS LOS Años. Así que eso de decir que los taxes no fueron aumentados, es mentira… Comparen lo que pagan este 2015 con lo que pagaron en el 2014 y vean si les cobraran más que el año pasado.                                                                                Yo considero que cuando usted compra una casa. Esa casa mantine por siempre ese valor. A menos que usted le haga mejoras o adiciones esa casa no cambia de precio. Y es asi como yo considero que deben hacer las cosas. “Ningún aumento de taxes de la propiedad a menos que se le hagan obras que ameriten subir su precio.                               >En el condado hay demasiadas personas “Trabajando” y Cobrando muchísimos más dinero que los que normalmente ganan los ciudadanos que no trabajan en el condado. ¿Por Qué?  Porque es muy fácil gastar el dinero de los ciudadanos que tontamente se dejan quitar el dinero en taxes y toles por los políticos. Tenemos “5 nuevos vice alcaldes”. Unas posiciones que nunca habían existido en el Condado Miami. Solo teníamos un administrador y ya!!! Que invento es ese. ¿O es que los Virreyes son amigos del alcalde y el los acomodo?
Sabían ustedes que el hijo del alcalde es uno de los CABILDEROS más influyentes en el Condado Miami en que su papa es el alcalde. Dice un vecino mío que todo queda en casa. Es legal que el hijo de un alcalde sea cabildero donde su papa es el que “ordena y manda”. Es esto ilegal o legal???
>El crimen es altísimo en Miami, Creo es más alto que en toda la historia de Miami. Y todos los días aumenta mucho más. Los noticieros de la televisión todos los días llenan los espacios con  noticias  “Sangrientas” de asesinatos y todos los días es así. Los casos de tráfico de drogas son cada vez más populares y más dañinos y terribles. ¿Qué pasa la policía está de vacaciones permanente?  El transito es un verdadero infierno en las calles y carreteras. Decenas de  accidentes son el pan nuestro de cada día. Muertes y personas mutiladas es el saldo de todos los días.  Las autopistas son sucursales de las funerarias y los Hospitales. Las calles están más atiborradas de autos y cada día hay más accidentes.  (Nada) Dicen en la TV que el tiempo de la luz amarilla le han quitado tiempo para poder ponerle un ticket a los que doblan a la derecha en los semáforos y eso ha creado más accidentes.  (Un 22% mayor de accidentes)
En Hialeah se ha terminado hace más de un año una purificadora de agua y nadie se ha podido tomar todavía un vaso de agua porque no sirve lo que purifica. Quien estuvo a cargo de esto, cuando van a meter a un político en la cárcel y le van a quitar todo lo que se robó. Pero no aquí no pasa nada.
>Aquí se encontró un grupos de personas que se dedicaban a recoger boletas ausentes y luego llenarlas fraudulentamente y colocarlas en el Departamento de Elecciones y así llenaban las posiciones de los políticos pésimos que ahora tenemos. Y las boleteras aparecieron retratadas con el alcalde, muy sonriente todos. No hubo ninguna boletera  ni el alcalde preso.
>Tenemos una fuente de saqueo a los ciudadanos de Miami y de todo el estado de la Florida que es la que es La lotería de La Florida, donde nadie sabe quién es el que se gana el premio. Alguien me puede decir porque solamente aquí hay tres casinos en que se juega: Los Micosuky, Los Perros y El hipódromo de Hialeah. Porque estas tres entidades son los UNICOS que tienen derecho a expoliar a los jugadores. Estas entidades que yo sepa no contribuyen a nada en el Condado. Porque no se aprobó un casino ahí en donde estaba El Herald. POR QUE? Porque no dejan que los casinos sea una empresa abierta para todos los que paguen taxes??? Eso se llama ¡FAVORITISMO! ¡o COBRAR La Gabela”. Nosotros podemos tener un sistema como el de las Vegas… Miami es más, mucho mejor plaza. Podemos invitar a La mujer del Raton Mike de Orlando, a que su esposa se bañe en tanguitas en la playa mientras Mickey Mouse juega en un casino como los de Las Vegas y que tengan que dejar impuestos en Miami y así disminuir los abusivos taxes del gobierno condal de Miami. De todas maneras nos están saqueando con la Lotería de La Florida, donde nunca se quién se la saca. Mientras que en todos los mercados de Miami y gasolineras etc. Te venden los tickes de la Lotería Saqueadora de los bolsillos de los trabajadores.           >Nadie me puede justificar porque aquí se cobran todos esos asfixiantes taxes, Tolls y otros cobros que son muchísimos, tan exagerados y asfixiantes contra los ciudadanos del Condado Miami. Porque con los miles de millones que genera el Puerto de Miami y los otros miles de millones que genera el aeropuerto de Miami. Estos dos solos colosos Generan dinero más que suficiente para mantener las calles de Miami pavimentadas con Plata Mejicana. ¿En que se gasta ese dineral?  Porque no se presentan en público todo el dinero que generan estas dos entidades y en que se malgastan.
>El transporte de pasajeros en Miami es una porquería, las guaguas están sucias y desvencijadas, vienen cuando les da la gana y casi siempre vienen atrasadas y medio bacías. Porque el pueblo no las usa. PORQUE SON INEFICIENTES E INSUFUCIENTES PARA TODO EL QUE DESEARIA USARLAS. El un dinero que se derrocha y que no resuelve ningún problema. Yo propongo que se venda el sistema a quien lo va a explotar mucho mejor que estos ineptos. Ademas toda esa GIGANTESCA NOMINA DE TRABAJADORES DEL TRANSPORTE. Ustedes se recuerdan cuando algunos particulares pusieron guaguas a dar servicio por donde los Miamenses necesitaban ir y aquello se hizo muy popular. Creo que le decían “La Conchita” Lo que pasa que como siempre el gobierno es inepto y eso tiene que cambiar.
>Aquí tenemos una organización que se lama “El Children Trust” que no se puede saber dónde van todos los dineros que le sacan a los propietarios de casas. La forma en que esa organización despilfarra el dinero no es posible de auditar y ver donde se usa todos los millones que les sacan en los taxes de la propiedad a los ciudadanos. Porque no se puede auditar las finanzas del “Children Trust” donde se despilfarra nuestro dinero. Este es otro de los canceres económicos que padecen los contribuyentes de Miami. 
>Nosotros tenemos el mejor lugar del MUNDO para vacacionar, playas, restaurantes, podemos hacer casinos, cabaret’s y Parques temáticos, Tenemos los moles más bonitos y mejor surtidos del mundo. Pero no hacemos nada porque estamos rodeados de enanos anormales que son electos. Y el pueblo duerme el “Sueño eterno” ¿Y nadie despierta? Parece mentira que la industria permite al gobierno manteniendo a Miami como una aldea retrograda. Porque no se ha invitado y se les da facilidades a las grandes corporaciones de producción de películas de Hollywood a que vengan aquí a hacer películas y que establezcan estudios aquí. Las Películas de playas no podrán ser mejores que aquí porque el frio del agua de California le pone los pelos de punta a cualquiera que se meta en el agua. Aquí el agua es calientica y las playas no puedes ser más bellas.
>Los noticieros de la TV y Los periódicos  diariamente están llenos de cadáveres (Parecen cementerios todos los días) porque los accidentes. La ciudad es un expendido de drogas de todos los colores y sabores.   Y la policía bien gracias. Los Miembros de los algunos gobiernos de los diferentes municipios han terminados en las cárceles porque son unos delincuentes, Las oficinas de los gobiernos es una extensión de la familia de los Alcaldes y otros funcionarios.  Otros terminan en manos de la policía porque hacen cosas locas en Motos o automóviles borrachos conduciendo a mucha más de la velocidad permitida. Otros se dedican a robar los bienes de los ciudadanos. Tenemos una falta de moral, decencia y legalidad. Pudiera estar escribiendo cientos de páginas más de miserias y violaciones y burlas a los ciudadanos por los gobernantes.
 >Yo siempre he estado esperando que el pueblo de Miami  forme un “motín” como el que ocurrió en el pequeño pueblo de Bell en California, donde el pueblo tomo la alcandía y llevo hasta la cárcel a patadas por los fondillos a los comisionados y al alcalde donde todavía están ahí por ladrones y descarados.  El problema del despilfarro de los gastos del gobierno condal en Miami. El 60% de los ingresos del condado se gastan en pensiones y salarios. El alcalde actual recibirá una pensión de $150,000. Tenemos demasiadas personas cobrando altos salarios y pensiones.
> Todos los candidatos a cargos públicos por elecciones como Comisionados, alcalde, Jueces etc.
a) No les será permitido presentarse a ser reelectos más de una vez.
b) El máximo de tiempo para servir para políticos electos será de 8 años.
c) Deben presentar prueba de que no tienen antecedentes penales.
d) Hacer una declaración jurada de todos sus bienes, dinero y propiedades al comenzar su perido electo..
e) Entregar un currículum laboral, experiencia  y académico que pruebe su capacidad y experiencia.
f) Tienen que entregar un plan de las mejoras que se comprometen a implementar en el ejercicio de la posición a que son candidatos. Este plan será Jurado, notariado y entregado ante el Clerk de la Corte un mes antes de las elecciones. El candidato podrá ser impugnado en la corte por no cumplir con su documento de compromiso.
> Todos los candidatos a cargos públicos por elecciones como Comisionados, alcalde, Jueces etc.
a) No les será permitido presentarse a ser reelectos más de una vez.
b) El máximo de tiempo para servir para políticos electos será de 8 años.
c) Deben presentar prueba de que no tienen antecedentes penales.
d) Hacer una declaración jurada de todos sus bienes, dinero y propiedades al comenzar su perido electo..
e) Entregar un currículum laboral, experiencia  y académico que pruebe su capacidad y experiencia.
f) Tienen que entregar un plan de las mejoras que se comprometen a implementar en el ejercicio de la posición a que son candidatos. Este plan será Jurado, notariado y entregado ante el Clerk de la Corte un mes antes de las elecciones. El candidato podrá ser impugnado en la corte por no cumplir con su documento de compromiso.
> El proceso de RECALL o REFERENDUM se facilitara con los siguientes cambios:
a) 20 firmas de apoyo por planilla,
b) No necesidad de afidávit por el Circulador.
c) El circulador si debe firmar la hoja recolección de firmas de apoyo; al final del documento una sola vez. Sirviendo de testigo como que sí estuvo presente en el momento de que los ciudadanos firmaron dicha hoja de recogida de firmas de apoyo al referéndum.
d) No será necesario que la hoja de firmas de apoyo sean notarizadas.
e) Prohibida la persecución o acoso a las personas que participen en el proceso como voluntarios.
El gobierno tiene que proteger a los ciudadanos y no protegerse de los ciudadanos.
> Reducir el presupuesto del condado Miami Dade, en un 10% anualmente hasta que lleguemos al nivel del presupuesto del año 2000. Este presupuesto tiene que ser balanceado de acuerdo con una razonable colección de impuestos.
> La policía y los servicios de seguridad tienen que mejorar sus técnicas, entrenamiento y protocolos. El criminal y el delincuente tienen que ser perseguido y castigado ejemplarmente, sea quien sea y viva donde viva. Se fomentara un plan en el cual la ciudadanía puede y debe participar activamente en la persecución de los criminales y ayudando a la policía y los servicios de seguridad ciudadana.
> Los Taxes sobre la propiedad inmobiliaria no podrán elevarse mientras el desempleo en el condado Miami Dade sea mayor al 8%. Se debe eliminar la posición de Tasador de la propiedad y crear un departamento mucho más pequeño y menos costoso; que realice los ajustes en los taxes de acuerdo con esta enmienda.
> La administración del condado actuara de una forma mucho más enérgica ante casos de mala administración, errores, corrupción o abusos con los empleados o el público como los pasados ocurridos en Los departamentos de Transporte, Viviendas, DERM, Aeropuerto, Puerto, ETC. Se despedirá desde el Director del Departamento en problemas hasta la tercera línea de ejecutivos. Y en los casos que se amerite se les pondrá a disposición de la corte.
> a-Reducción de los distritos del condado Miami Dade de 13 a 5 Cada distrito tendrá igual número de votantes.
b-Asalariar a los comisionados a $72,000.00
c- Está prohibido prohibirles a los comisionados o a cualquier político electo o empleado del Condado Miami Dade de por vida que puedan cabildear o hacer negocios, o ser parte de una compañía que haga negocios con el condado de Miami Dade durante o después de terminar su empleo o servicio.
d-Los comisionados tendrán una sola oficina con 3 empleados.
e- El presupuesto total de su oficina será de $322,000 anual en total.
f-Se elimina radicalmente la asignación de $800,000 anuales para usar como gastos discrecionales por el comisionado.
> El alcalde y/o los comisionados del condado no podrán aprobar y ordenar la ejecución de proyectos nuevos de la magnitud del túnel de la Bahía o el Estadium de los Marlins. Todos los proyectos de gran magnitud del condado deben ser consultados electoralmente con los ciudadanos y aprobados por los votantes mediante votación secreta y directa.
> El alcalde y/o los comisionados del condado no podrán aprobar y ordenar la ejecución de proyectos nuevos de la magnitud del túnel de la Bahía o el Estadium de los Marlins. Todos los proyectos de gran magnitud del condado deben ser consultados electoralmente con los ciudadanos y aprobados por los votantes mediante votación secreta y directa.
> Se tiene que nombrar una comisión de personas ajenas al condado Miami Dade o un gran jurado para que investigue todo lo relacionado Los despilfarros que han quedado impunes como en El Aeropuerto, el Puerto de Miami, el departamento de Transporte, DERM, Viviendas, El Túnel de la bahía, El Estadium de los Marlins, etc. para saber quién se benefició y después encauzarlo legalmente en la corte correspondiente.
> El condado está en la obligación de publicar en un sitio del internet creado al efecto Las subastas de trabajos públicos a contratar por los diferentes departamentos. Deben publicarse también los nombre de los lobistas que atienden a la subasta y a las empresas o personas que representan y los detalles de la oferta incluido las cantidades que ofrecieron cada participante. Y después de adjudicado el trabajo, tendrán que publicar quien fue el ganador y porque razones. En la subasta debe estar presente un oficial de la Oficina del Inspector General que certifique la legalidad del proceso.
> Toda persona “político u Oficial” que sea despedido de su cargo por alguna razón legal como: fraude, cosa mal hecha o delito, lucro indebido, mal desempeño de su función por estar por incumpliendo sus obligaciones o renuncia personal por el motivo que sea. No debe recibir ninguna pensión ni compensación de ninguna clase por parte del condado. En caso de que se esté haciendo algún pago en estos momentos proceder a presentar demanda en corte para detener estos pagos.
> a-Se elimina la posición de Jefe de Policía y se sustituye por la de Sheriff este ejercerá todas las funciones del actual Jefe de Policía.
b- El Sheriff, El Inspector General, El Jefe de la Oficina anti corrupción y El Jefe de la Oficina de control de ética. A partir de la aprobación de esta enmienda serán posiciones elegidas por los votantes del condado Miami Dade en elecciones. c-Tendrán todas las funciones que tienen ahora pero serán absolutamente independientes del alcalde y los comisionados y rendirán cuenta directamente a los votantes.
> a-A partir de la fecha en que estas enmiendas sean aprobadas por votación en elecciones secretas y directas por los ciudadanos del Condado Miami Dade. Estos cambios serán incorporados a la Carta Constitucional del Condado Miami Dade inmediatamente.
b-Los próximos cambios que se le proponga en el futuro a dicha carta solo podrán efectuarse mediante la acción de un Referéndum que aprueben estos nuevos cambios mediante elecciones por los ciudadanos del condado Miami Dade.
c-Los comisionados del condado Miami Dade, no tendrán el poder de modificarlas, agregar, sustituir o cambiar ninguna de las regulaciones en la Carta del Condado..
> 21
>En el condado casi nada funciona bien. Existen 50,000 personas que están esperando en la lista del programa Plan 8. Varios edificios que están semi abandonados y que se están cayendo a pedazos fabricados y carecen de estacionamientos. “Ahora mismo hay uno en West Kendall que los construyeron pero está vacío porque tienen que dar casi $4,000 dólares para poder vivir ahí. “El alcalde Giménez en los últimos dos años se ha enfocado en lo que se llama “Workforce Housing” el ha dado propiedades de Miami Dade, terrenos de Miami Dade para construir casas que se están ofreciendo a $170 mil dólares y esas casas no se le están vendiendo a las personas que están en listas de espera y no tiene un proceso aprobado por el departamento de vivienda a nivel de Washington”, ahora están hablando de gastarse más de $70 millones de dólares en el proyecto Liberty Squere. Hay una crisis en el departamento de viviendas de Miami Dade. Actualizar la lista de las personas que esperan por vivienda sería un buen paso para comenzar a reparar el daño,  el sistema de computadoras que tiene el condado, señalando “que es anticuado”. “Hace aproximadamente 6 meses el gobierno federal encontró que el departamento de viviendas públicas de Miami Dade, había dado más de $2 millones de dólares erróneamente a compañías que no cumplieron con el requisito federal, y que decidió Carlos Giménez “pues Giménez decidió pagar la multa, no con el dinero que tenemos ahora, sino con el dinero que vamos a recibir para las viviendas en dos años”. De acuerdo con el alcalde Giménez, “en Washington no hay dinero y que el estado no le quiere dar dinero al condado Miami Dade”.
>Quieren vivir en un lugar decente, donde no malgasten su dinero ni le cobren taxes donde el dinero no se usa para el bienestar de los ciudadanos y la comunidad  y vivir con tranquilidad y legalidad. Si ustedes me apoyan estoy dispuesto hacerlo. Los que quieren votar por mi tendrán que hacerlo en la boleta en blanco. No habrá propaganda en TV o periódicos ni pasquines. No recogeremos dinero para campaña, ni para nada. Lo que podemos haremos es poner los anuncios en mi sitio Web y en mi página “En mi opinión” Ustedes pueden copiar mis mensajes y ponerlos en sus sitio web y en Facebook. Coméntenlo con sus amigos y familiares. Así es que le vamos a ganar a los que no se merecen ser sus representantes en el gobierno.

Lázaro R González Miño
Candidato a Alcalde de Miami Dade Elecciones del 2016 lazarorgonzalez@gmail.com
 “FREEDOM IS NOT FREE”

En mi opinión

No comments:

Post a Comment